شیراز یکی از پاکیزه ترین شهرهای کشور است

    
تعداد بازدید: 6018
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه
شیراز یکی از پاکیزه ترین شهرهای کشور است و روز به روز تمیز تر از گذشته می شود؛ عنوان کرد: ماهیانه بیش از ۱۶ میلیارد تومان هزینه نظافت شهری می شود.
محمدرضا محمد حسن پور با بیان اینکه انتظار از مردم این است که مراعات پاکبان ها کنند؛ تصریح کرد: اگر زباله ای در شهر ریخته شود هیچوقت مسوولین به دنبال جمع آوری آن نیستند بلکه در این زمینه سلامت پاکبان ها به خطر می افتد.
حسن پور با اشاره به جمع آوری زباله توسط برخی از گروه ها در سطح شهر شیراز گفت: متاسفانه در شیراز برخی از اتحادیه ها و مجموعه های صنفی به خود اجازه داده اند که در قالب اتحادیه آسیاب داران و الافان و بر خلاف مقررات جمع آوری پسماندهای قابل بازیافت داشته باشند.
وی افزود: این درحالی است که قانون صراحتا سازمان پسماند شهرداری را مکلف به جمع اوری پسماند کرده است و لذا جمع آوری زباله توسط برخی گروه ها هیچ گونه وجهه قانونی ندارد.
حسن پور با بیان اینکه بزرگترین معضل شیراز زباله گردی است، ابراز کرد: بخش عظیمی از این اتفاقات به دلیل حضور تشکل هایی است که زیرمجموعه شهرداری نیستند و فعالیت آنها غیرقانونی است و هرچه سریعتر باید جلو این موضوع گرفته شود.

در ادامه رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شیراز با بیان اینکه پسماندهای عفونی مراکز درمانی و بیمارستانی در این کلانشهر به شکل بهداشتی جمع‌آوری و دفع می‌شود؛ عنوان کرد:
روزانه بین ۷ تا ۱۴تن پسماند عفونی از ۹۱۹ مرکز بیمارستانی و درمانگاهی اعم از پزشکی و دندانپزشکی توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز جمع‌آوری و دفع می‌شود.
علی ناصری با بیان اینکه میزان تولید روزانه پسماند در بخش خانگی هزا رو ۱۰۰ تن است؛ یاداور شد: ضروری است که شهروندان در جداسازی زباله‌های خشک و تر،  مشارکت و همراهی داشته باشند تا شاهد ارتقا خدمات شهری باشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در سال ۹۸ سرانه تولید پسماند هزار و ۴۵ تن بوده است؛ عنوان کرد: با توجه به جمعیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری شیراز در ۵ ماه سال ۹۹ حدود هزار و ۷۳ تن زباله تولید شده است که امسال نسبت به سال گذشته میزان زباله تولید شده در شیراز ۱۷.۱ درصد افزایش داشته است
خوشبخت با اشاره به راه اندازی اپلیکیشنی با هدف
ذخیره سازی موفق و تفکیک پسماند از مبدا و توزیع مخازن برای تفکیک سازی گفت: در طرح تفصیلی از اپلیکیشن تفکیک زباله از مبدا مدنظر است که شامل تفکیک زباله های خشک در مبدا است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: بعد از اینکه شهروندان در این اپلیکیشن ثبت نام کردند نوع مواد بازیافتی و زمان جمع اوری و ادرس را مشخص و در سیستم ثبت می‌شود و در ازای تحویل بازیافتی می‌توانند دریافت وجه نقد، خرید از فروشگاه ها‌و یا بحث نیکوکاری داشته باشند.
به گفته خوشبخت این اپلیکیشن در ۶ ماه دوم امسال رونمایی و به بهره برداری می رسد و به صورت پایلوت در منطقه ۴ شهرداری اجرا می‌شود‌.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

انتخاب هاى خارج از م ...

«افسانه» از دلیل استقبال 5/2 میلیون نف ...

مرمت كامل كف بازار و ...

*امسال آخرین سال پروژه بهسازی کف بازار وکیل است و ...

افتتاح اولین مجتمع ت ...

آیین افتتاح اولین مجتمع تخصصی بیمه‌های زندگی ...

سمینار آموزشی تصادفا ...

سمینار آموزشی تصادفات وامداد و نجات شهری به مناسبت ...

شیراز میزبان بزرگتری ...

بزرگترین رویداد استارتاپی فناوری های نوین در صنعت ...

تسهیلات حمایتی دستگا ...

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری ...

نظرات