اجاره بها 50 درصدافزايش داشته است

    
تعداد بازدید: 5428
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
اجاره بها 50 درصدافزايش داشته است

* رهن یک میلیارد تومانی برخی از واحدهای تجاری در شیراز درحالی است که مستاجر برای اینکه از پراخت اجاره  سنگین رها باشد واحد ها را پیش پرداخت یک میلیاردی اجاره می کنند که این موضوع نگران کننده است
* رهن و اجاره در شیراز 45 تا 50 درصد افزایش قیمت داشته است و در برخی مناطق قیمت های نامتعارف اعلام می شود  
* توان مالی جامعه  برای اجاره و خرید مسکن نمی رسد و از طرفی هم مالکین  افزایش قیمت دلار و طلا را  ملاک قرار داده اند و خانه های  خود را گران کردند
 
مریم مرادی: درحالی افزایش قیمت مسکن در بخش های مختلف منجر به تورم شدید بازار مسکن شده ست که در سیاست گذاری های کلان نه تنها راهکاری برای کاهش قیمت در نظر گرفته  نشده است بلکه  این قیمت ها به شکل  نامتعارفی در حال افزایش است.
این درحالی است که اخیرا وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، حداکثر افزایش اجاره بهای واحدهای مسکونی برای شهر تهران حداکثر ۲۵، کلانشهرها ۲۰ و سایر شهرها ۱۵ درصد است.
گرچه این موضوع  برای کنترل قیمت اعمال شده است اما با افزایش قیمت  چشم گیری که  در بازار مسکن وجود دارد برای جلوگیری از روند افزایشی و بی منطق  قیمت ها برای کلانشهرها افزایش 20 درصدی در اجاره بها در نظر گرفته شده است.
به گفته محمد اسلامی بر اساس این مصوبه همه قراردادها در دوره کرونا و تا سه ماه بعد از آن تمدید می‌شود و اگر در این مدت مالک، واحد مسکونی خود را به فروش رسانده باشد مستأجر مکلف است در مدت دو ماه منزل را تخلیه کند.
تصمیم دولت  برای افزایش 20 تا25 درصدی قیمت اجاره بهای مسکن درشرایطی اتخاذ شده است که بسیاری از مستاجران در تمامی مناطق  مجبور به پرداخت افزایش اجاره بها حتی تا 50 درصد هم شدند.
با این وجود و آنطور که رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز می گوید در بیشتر مناطق شهر افزایش قیمت مسکن  در بخش های مختلف رهن، اجاره  و خرید وجود دارد و این روند منجر شده است که مردم به سمت  مناطق اطراف شیراز کشیده شوند.
محمد قاسم تابنده ماه با بیان اینکه  اگر مستاجری زمانی در مرکز و مناطق مختلف شهر سکونت داشت حالا با همان میزان می  تواند در اطراف شیراز ساکن شود، به «افسانه» می گوید : درواقع  افزایش قیمنت در همان مناطق حاشیه  ای و اطراف شیراز هم وجود دارد اما  به دلیل اینکه  این افزایش نسبت به مناطق شهری و مرکز شهر کمتر است بسیاری مجبور شده اند که منطقه زندگی خود را تغییر دهند و از نقاط شهری وارد حاشیه شهری شوند.
گرچه  ورود به حاشیه  شهر مشکلات وآسیب های خاص خود را دارد که  ممکن است در فاصله  زمانی مسایل و آسیب های اجتماعی به واسطه افزایش خانوار ساکن در این محیط ها افزایش پیدا  کند.
* توان مالی جامعه  برای اجاره و خرید مسکن نمی رسد
تابنده ماه با بیان اینکه متاسفانه  توان مالی جامعه  برای اجاره و خرید مسکن نمی رسد؛ عنوان می کند: از طرفی هم مالکین  افزایش قیمت دلار و طلا را  ملاک قرار داده اند و خانه های  خود را گران کردند.
وی ادامه  می دهد:  با افزایش قیمت مسکن هیچ کنترلی بر این موضوع نشد و مالکین هم بدون واهمه قیمت ها افزایش قیمت دادند.
رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز در رابطه با تصمیم دولت مبنی بر افزایش 20 درصدی قیمت اجاره بها؛ معتقد است نظارت و کنترل بر قیمت بازار مسکن باید از همان ابتدا صورت می گرفت و با افزایش بسیار زیادی که  این بخش داشته است؛ نمی توان  گفت که این میزان می تواند  اثربخش و کمکی به مستاجران کند چراکه  قیمت مسکن بیش از این به شدت افزایش داشته است.
* رهن یک میلیارد تومانی برخی ازواحدهای تجاری در شیراز
تابنده ماه  همچنین در رابطه با قیمت  رهن  یک میلیارد تومانی برخی ازواحدهای تجاری در شیراز می گوید: این موضوع در ارتباط با برخی واحد های  تجاری است که مستاجر برای اینکه از پراخت اجاره  سنگین رها باشد واحد ها را پیش پرداخت یک میلیاردی اجاره می کنند که این موضوع نگران کننده است.
وی  با بیان اینکه هزینه رهن و اجاره در شیراز 45 تا 50 درصد افزایش قیمت داشته است؛ یادآور می شود: در برخی مناطق قیمت های نامتعارف اعلام می شود که با هیچ  سازوکاری همخوانی ندارد.
به  گزارش افسانه؛ افزایش قیمت مسکن  بدون نظارت های موثر منجر به  عدم توان بسیاری از خانواده ها برای تهیه سرپناه شده است و همچنان قیمت های نجومی و بدون منطق در بازار مسکن حرف اول را می زند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

محدوديت هاى كرونايی ...

«افسانه» از جزئیات ابلاغ محدودیت‌ ...

شيراز در وضع زرد قر ...

شيراز در  وضع زرد قرار گرفت

فارس در شرایط قرمز ...

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه جلسه ستاد د ...

افزایش مبتلایان کرون ...

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۷ ...

آمار کرونا در زرین د ...

آمنه سپهر: رییس شبکه بهداشت و درمان زرین دشت ...

آتش سوزی سنگین در سی ...

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز از آتش سوزی سنگین ...

ارائه فرش با پایین ت ...

ارائه فرش با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت در م ...

نماینده شیراز: هجوم ...

علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ...

ممنوعیت تردد در مناط ...

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از ممنوعیت ورود و تردد ...

نظرات