ایستگاه مترو وکیل‌الرعایا می‌تواند به مقصد گردشگری تبدیل شود

    
تعداد بازدید: 5902
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
شهردار شیراز گفت:ایستگاه مترو وکیل‌الرعایا ضمن اینکه در مسیر گردشگری است می‌تواند به مقصد گردشگری نیز تبدیل شود.

مهندس حیدر اسکندر پور  در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های بزرگ و  آماده افتتاح شهرداری در ایستگاه مترو وکیل الرعایا با بیان اینکه چنین ایستگاهی در طراحی اولیه خط یک مترو شیراز  وجود نداشته است، عنوان کرد: با پیشنهاد و درخواست بازاریان محترم شهرداری طراحی این   این ایستگاه را در دستور کار قرار داده است. 

*ایستگاه وکیل یکی از فنی ترین ایستگاه‌های مترو شیراز است

مهندس اسکندرپور ایستگاه وکیل را یکی از فنی ترین ایستگاه‌های مترو شیراز برشمرد و در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایستگاه یاد شده در بافت تاریخی شیراز قرار دارد، از معماری متناسب با این‌بافت در احداث آن استفاده شده است.

*شهرداری درهای بافت تاریخی را به روی مردم و گردشگران گشوده است


  شهردار شیراز تاکید کرد: امتیاز این دوره شهرداری شیراز این است که درهای بافت تاریخی به روی مردم شهر گشوده شود و برخوردی دوستانه تر با این دارایی ارزشمند شهر صورت گیرد.

*ناهنجاری‌ها را به فرصتی برای مردم و بافت تاریخی تبدیل می‌کنیم

وی با اشاره به اینکه در گذشته گردشگران در شیراز از آثاری همچون حافظیه، آرامگاه سعدی و آثار دوره زندیه بازدید می‌کردند و وارد بافت تاریخی نمی‌شدند، اظهار کرد: در این دوره شهرداری با احیا محورهای گردشگری در بافت تاریخی این مشکل بزرگ تا حد زیادی از میان برداشته شد.

شهردار شیراز با بیان مثالی از شرایط و ناهنجاری های موجود در بازارچه فیل عنوان کرد: با تلاش‌های انجام شده این منطقه احیا شد که اکنون  محیطی مناسب برای حضور گردشگران است و  یک ناهنجاری به فرصتی برای مردم شیراز و بافت تاریخی تبدیل شده است.   

شهردار شیراز بیان کرد:  به رغم اینکه می‌توانستیم ایستگاه وکیل را پیش از این به بهره برداری برسانیم ؛ اما معتقد بودیم  معماری آن باید  متناسب با بافت تاریخی و محور زندیه باشد از این رو کار  با دقت و حوصله بیشتری انجام شد.

*پروژه ایستگه وکیل نشان داد که می‌شود با نگاه متفاوت نتایج متفاوتی به دست آورد

  اسکندر پور با تاکید بر اینکه در شهر شیراز همواره باید کار درجه یک انجام شود، اظهار کرد: ایستگاه منحصر به فرد وکیال الرعایا هدیه‌ای از طرف شهرداری به مردم شیرا  و گردشگران است.

وی یادآور شد: انجام این پروژه نشان داد که می‌شود با نگاهی متفاوت کار متفاوت و خوبی را بدون هزینه بیشتر ارائه کرد.

*پروژه ایستگاه وکیل حاصل اعتماد به دانش و بهره مندی از افکار جدید است


 شهردار شیراز معتقد است بهترین نتیجه  پروژه ایستگاه وکیا الرعایا این است که اگر قدری حوصله کنیم و از معماران برجسته بهره بگیریم  و به کسانی که دانش دارند اعتماد کنیم و  به افرادی که می‌خواهند کاری  جدید انجام دهند فرصت بدهیم می‌توانیم نتایج متفاوت تری داشته باشیم.


  **فضاهای جنبی ایستگاه وکیل کاربری فرهنگی و هنری دارد

وی همچنین از تعبیه گالری های هنری دائمی و متناسب با بافت تاریخی و هویت بازار وکیل در این ایستگاه خبر داد و گفت: سعی کرده‌ایم فضاهای جنبی این ایستگاه کاربری فرهنگی و هنری داشته باشند.

*اعتبار احداث ایستگاه وکیل ۱۵۰ میلیارد تومان است


اسکندرپور با بیان اینکه اعتبار احداث ایستگاه وکیل الرعایا بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است، از سختی‌های موجود در اجرا این پروژه سخن گفت و افزود: حفاری زیر زمین با حفظ تردد در خیابان، نوع خاک ، میزان آب و همچنین تاسیسات شهری موجود در محل حفاری شرایطی را ایجاد کرد که در این ایستگاه کار فنی منحصر به فردی نسبت به سایر ایستگاه ها انجام شود.

 وی بیان کرد: ایستگاه وکیل دومین ایستگاهی است که در کلانشهرهای کشور با این روش حفاری احداث شده است.

 *ایستگاه وکیل با حضور مسئولان کشوری افتتاح می‌شود

شهردار شیراز با اشاره به اینکه ایستگاه وکیل الرعایا از مدتی پیش آماده بهره برداری بوده در باره دلیل تاخیر در افتتاح آن گفت: اصرار داریم یکی از مقامات کشوری در مراسم افتتاح پروژه حضور داشته باشند تا در کنار آن بتوانبم امتیازاتی برای مترو شیراز کسب کنیم.

وی با بیان اینکه رایزنی هایی برای حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور انجان شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه اوراق در نظر گرفته شده برای مترو شیراز در سال ۹۸ از ۶۰۰ میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیارد کاهش یافته امیدواریم با حضور یکی از مقامات کشوری سهمیه مترو شیراز را افزایش دهیم.

* در تنگناها میتوان با اولویت بندی کارهای بزرگ را به سرانجام رساند

  شهردار شیراز با اشاره به شرایط امروز کشور و تنگناهای اقتصادی و تحریم‌ها عنوان کرد: تلاش‌های موفقیت آمیز شهرداری شیراز نشان داد ما می‌توانیم در شرایط سخت کارهای بزرگی را به سرانجام برسانیم.

*با افتتاح پروژهای جدید امیدواری را در جامعه زنده نگه می داریم 

اسکندر پور با اشاره به اینکه شهرداری شیراز در ماه‌های اینده تعداد زیادی پروژه را افتتاح خواهد کرد، گفت: یکی از اهداف مهم ما این است که امروز که بحران‌ کرونا و سایر تنگناها مردم را با شرایطی متفاوت مواجه کرده امیدواری و دلگرمی را در جامعه زنده نگه داریم تا شرایط سخت را سپری کنیم. 

*تکمیل رینگ پیرامونی شیراز با افتتاح پروزه‌های جدید


 اسماعیل صالحی معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در ادامه این بازدیدها گفت: تقاطع رودکی ، بهمن بیگی ، بزرگراه مهندسین و زیر گذر گلستان از جمله پروژه های است که شهرداری برای تکمیل رینگ پیرامونی شهر شیراز  با هزینه های اجرا و تملک بالغ بر 915 میلیارد  تومان اجرا کرده است و به زودی شاهد بهره برداری آنهادخواهیم بود.


وی افزود: هزینه  اجرا و تملک پروژه تقاطع رودکی 73 میلیارد تومان ، پروژه بهمن بیگی 491 میلیارد تومان ،پروژه بزرگراه مهندسین 263 میلیاردتومان ،پروژه زیر گذر گلستان حدود 88 میلیارد تومان  است.

* جا به جایی تاسیسات و تملک ها سبب کندی در اجرا پروزه ها شده است

وی با اشاره به هزینه های جابجایی تاسیسات و تملک ها در مسیر اجرای پروژه های عمرانی که علاوه بر هزینه های بیشتر بهره برداری از پروژه را با تاخیر مواجه می کند گفت: درصورتی که بستر کار فراهم باشد و با چالش های همچون تملک و جابجایی تاسیسات مواجه نشویم انجام پروژه های عمرانی بزرگ در شهرداری شیراز در کوتاهترین زمان ممکن اجرایی می شود.


 معاون شهردار شیراز عنوان کرد: شهرداری در امر جابجایی تاسیسات دستگاه های خدمات رسان که در مسیر اجرای پروژه های عمرانی قرار می گیرند  با نگاه توسعه ای بلند مدت 10 تا 15 سال اقدام می کند.


 

 وی درباره مشخصات و هزینه کرد پروژه  تقاطع رودکی گفت: هزینه عملیات اجرایی این پروژه حدود 55 میلیارد تومان ،هزینه تملک آن حدود 3 میلیارد تومان و جابجایی تاسیسات حدود 15 میلیارد تومان است که سر جمع هزینه کل این پروژه 73 میلیارد تومان براورد شده است.


صالحی افزود: پروژه تقاطع بهمن بیگی در ورودی شیراز و سمت  جاده بوشهر در 2 فاز تعریف شده بود که فاز 2 این پروژه به همراه پروژه بزرگراه مهندسین و تقاطع رودکی یک رینگ کامل است.


وی درباره پروژه بزرگراه مهندسین و اینکه این پروژه با 2 هزار و 200 متر طول اجرا شده است گفت: یکی از مشکلات این پروژه تملک و جابجایی تاسیسات بود به گونه ای  که هزینه اجرا حدود 15 میلیارد تومان و هزینه تملک بلوار 55 متری به طول 2/2 کیلومتر حدود 243 میلیارد تومان بوده بوده است.  

* رکان شدن ترافیک درون شهری شیراز با افتتاح سه پروژه جدید 

صالحی با بیان اینکه سه پروژه تقاطع رودکی ، بزرگراه مهندسین و بهمن بیگی باعث روان شدن ترافیک درون شهری و کاهش بار ترافیکی از بلوار امیر کبیر به ویژه درباره  خودروهای سنگین می شود، افزود:  در اجرای این سه پروژه توافق های شهرداری برای بخشی از تغییر کاربری و تملک های مورد مسیر این سه پروژه بار مالی زیادی دربر  داشته است بطوری که   تنها در پروژه بهمن بیگی بالغ 400 میلیارد تومان  هزینه آزاد سازی ، ارزش گذاری و رفع معارض ملکی بوده   و هزینه تملک13.5.میلیارد تومان بوده است .

*توجه به فضای ساز و نورپردازی در پروژه‌های عمرانی و ترافیکی شیراز 
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز به اجرای فضای سبز و نور پردازی پروژه تقاطع رودکی نیز اشاره کرد و گفت : برای عملیات  فضای سبز این پروژه 30هزار متر مکعب خاکریزی انجام شده است و 19 قطعه فضای سبز با گونه های مختلف گیاهی در نظر گرفته شده  و عملیات نور پردازی 3 پروژه رینگ پیرامونی نیز در حال انجام است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

تاریخ مصرف بورس تما ...

استاد دانشگاه الزهرا(س) در گفت و گو با «افسا ...

پرواز مسير شيراز - م ...

مديرکل فرودگاه‎هاي استان فارس از برقراري پرواز ...

کاهش دمای هوا در برخ ...

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ک ...

آمار کرونا در زرین د ...

آمنه سپهر: رییس شبکه بهداشت و درمان زرین دشت ...

کلیه مراکز سیاحتی، ز ...

فعالیت بازار و اصناف محدود شد/ کلیه مراکز سیاحتی، ...

حضور همه کارمندان اد ...

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: تا ...

شناسایی ۷۷ مورد جدید ...

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۷ ...

موضوع فرونشست رخدادی ...

به دنبال انتشار تصاویری از فرونشست بخشی از محور فی ...

مدیرکل ورزش و جوانان ...

مدیرکل ورزش و جوانان فارس اعلام کرد:حضور ورزشکاران ...

نظرات