بازى ميليونی براى 25 هزار خودرو

    
تعداد بازدید: 5840
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
مطابق اعلام دو شرکت ایران خودرو و سایپا تعداد ۲۵ هزار دستگاه خودرو برای طرح فروش فوری در نظر گرفته شده، اما شنیده ها حکایت از آن دارد تا این ساعت حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اقدام به پیش ثبت نام کرده و این آمار ساعتی در حال رکورد زنی است.

طرح فروش فوری ۱۱ محصول ایران خودرو و سایپا از روز ۴ خردادماه به مدت ۱۰ روز تا ۱۴ خرداد ماه آغاز شده است. در این طرح فروش که به صورت قرعه کشی و شبانه روزی اجرا می شود شروط مختلفی برای ثبت نام کنندگان در نظر گرفته شد تا دست دلالان و واسطه گران کوتاه و خودرو در نهایت به مصرف کننده واقعی برسد.
از آغاز رسمی فروش فوق‌العاده دو خودروساز بزرگ کشور هنوز یک هفته نیز نمی‌گذرد، با این حال آمار ثبت نام پی‌در‌پی در حال خلق رکوردهای جدید است. در روزهای نخست ثبت نام، داشتن چک صیاد و واریز پیش پرداخت الزامی بود، اما با گذشت چند روز این شروط برداشته شد و مردم با رغبت بیشتری نسبت به پیش ثبت نام اقدام می‌کنند؛ جالب اینجاست که همه می خواهند شانس خود را در این قرعه کشی امتحان کنند تا شاید در نهایت صاحب خودرو شوند.
در همین راستا رزمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و نمایندگى‌هاى فروش و خدمات پس از فروش اتومبیل شیراز می گوید: شرکت های ایران خودرو و سایپا هنوز به تعهداتی که در قابل مشتریان دارند عمل نکرده و افرادی که موعد تحویل خودروهایشان 6 ماه پیش بوده است، هنوز اتومبیل خود را دریافت نکرده اند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار خودرو شیراز هیچ گونه تفاوتی با روزهای گذشته ندارد و همچنان در حالت رکود و بلاتکلیفی به سر می برد، می گوید: هنوز تکلیف بازار به صورت واضح و دقیق مشخص نشده است، چرا که فروشندگان و خریداران در حالت بلا تکلیفی به سر می برند.
جواد رزمی در گفت و گو با «افسانه» با اشاره به اینکه در شرایط فعلی هیچ تغییر و تحولی در بازار شیراز ایجاد نشده است، می افزاید: در حال حاضر به این دلیل که هیچ گونه معامله ای انجام نمی شود، فروشندگان و خریداران همواره در حالت ابهام به سر می برند. نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و نمایندگى‌هاى فروش و خدمات پس از فروش اتومبیل شیراز در ادامه با اشاره به اینکه تعداد افرادی که در استان فارس و شهر شیراز برای خودرو ثبت نام کرده اند
مشخص نیست، می افزاید: تاکنون هیچ آمار و اطلاع تفکیک شده ای مبنی بر تعداد افراد ثبت نام کننده در مراکز استان ها و شهر شیراز موجود نیست.
رزمی با اشاره به اینکه بی شک چنین اقداماتی مانند ثبت نام افراد برای خودرو تاثیری در بازار خودرو و کاهش قیمت اتومبیل در بازار ندارد، می افزاید: نباید فراموش کرد که عرضه و و تقاضا باعث کنترل قیمت در بازار خودرو می شود.
وی ادامه می دهد: باوجود اینکه شرکت های فروش خودرو مانند ایران خودرو و سایپا به تعهدات قبلی خود مبنی بر تحویل خودرو به متقاضیان عمل نکرده اند، چگونه می خواهند بازار خودرو را کنترل کنند؟
 نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و نمایندگى‌هاى فروش و خدمات پس از فروش اتومبیل شیراز با بیان اینکه شاهدیم افرادی مراجعه کرده و مدعی هستند که حدود یکسال است خودروهایشان را از نمایندگی ها دریافت نکرده اند، می افزاید: در صورتی می توان شاهد بهبود در بازار خودرو بود که شرکت های خودرو سازی محصولات را به روز و به وعده هایشان عمل کنند.  وی با اشاره به اینکه بی شک قرعه کشی از میان چند نفر چندان تاثیری در کنترل و کاهش قیمت بازار خودرو ندارد، می افزاید: در حال حاضر نمی توان هیچ پیش بینی در رابطه با آینده بازار خودرو داشته باشیم و بی شک آینده بازار خودرو در گرو عملکرد و وارد کردن خودرو به بازار توسط شرکت های خودروسازی و فروش خودرو است.
**تحویل خودرو به 25 هزار نفر نمی تواند نیاز بازار را رفع کند
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و نمایندگى‌هاى فروش و خدمات پس از فروش اتومبیل شیراز هم با بیان اینکه در شرایط فعلی متاسفانه هیچ خریداری در بازار خودرو شیراز وجود ندارد، می افزاید: به دلیل عملیاتی نشدن وعده های دولت و عدم وارد کردن خودرو به بازار، متاسفانه رونقی در بازار خودرو وجود ندارد.
هدایت الله باقری در گفت وگو با «افسانه» با بیان اینکه در صورت تداوم چنین وضعی مجددا قیمت خودرو افزایش پیدا خواهد کرد، می افزاید: در حال حاضر بازار خودرو تشنه است و تعداد زیادی از افراد منتظرند تا در صورت کاهش قیمت ها اقدام به خرید خودرو کنند که بی شک عرضه خودرو در بازار می  تواند
اتفاقات مناسبی را رقم بزند.
وی با اشاره به اینکه کاهش قیمت خودروها متفاوت است، ادامه می دهد: در حال حاضر قیمت بعضی از خودروهای ایران خودرو و شرکت سایپا به ترتیب حدود 50 و 20 میلیون تومان نسبت به ماه های گذشته ارزان تر شده است.
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و نمایندگى‌هاى فروش و خدمات پس از فروش اتومبیل شیراز
می افزاید: از زمانی که قرار شد خودرو وارد بازار عرضه شود تا حدودی قیمت خودروها ارزان شد، این در حالی است که زمانی که عرضه خودرو در بازار به میزان کافی باشد قیمت خودرو خود به خود کاهش می یابد.باقری می گوید: به عنوان مثال قیمت خودرویی مانند کوییک مدتی قبل حدود 120 میلیون تومان بود، اما واردات این خودرو به اندازه کافی باعث شد قیمت این محصول به زیر 100 میلیون تومان کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه شرایط ثبت نام خودروها به این دلیل که خودرو به دست مصرف کننده واقعی می رسد خوب و مناسب است، می افزاید: اگرچه در سال های قبل خودروهای ثبت نامی به دست مصرف کنندگان واقعی نمی رسید اما در حال حاضر میزان واگذاری این خودرو به 25 هزار نفر نمی تواند نیاز بازار را رفع کند و منجر به کاهش قیمت خودرو در بازار شود. به گفته وی اختصاص 100 هزار خودرو ثبت نامی به مراتب می توانست تاثیر مناسبی در بازار خودرو داشته باشد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

سياستگذارى هاى اقتصا ...

*نائب‌رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگا ...

افزایش مبتلایان کرون ...

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۱۱۱ مورد ...

شناسایی دهمین مورد ک ...

 به گفته یک منبع آگاه دهمین مورد کرونا مثبت د ...

دولت‌ها هنگام خدمت‌ر ...

کاوه بهبهانی: هدف از تأسیس دولت آن بود که این نهاد ...

قانون بايد تلطيف شود

چگونه زنان و دختران به بهانه هاى مختلف اسير خشم مر ...

آرایشگران در فکر باط ...

«افسانه» از مشکلات اقتصادی 20 هزار آرا ...

میزبانی شیراز از 4 ت ...

تراکم رویدادهای ورزشی بهمن امسال در فارس به اوج خو ...

ورود فاضلاب صدرا به ...

«افسانه» از تداوم سرریز پساب صدرا به آ ...

مردم از وجود علامت ا ...

هشدار استاندارد فارسمردم از وجود علامت استاندارد ر ...

نظرات