همکاری همه جانبه دستگاه‌های مربوطه در اجرای سریع طرح اقدام ملی مسکن الزامی است/ کیفیت مصالح و پایین بودن هزینه‌ها در این طرح مد نظر است

    
تعداد بازدید: 4319
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
صبح چهارشنبه اولین جلسه شورای مسکن استان در سال 99 با حضور دستگاه های فنی و عمرانی و بانک مسکن برگزار شد.معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به اهمیت موضوع طرح اقدام ملی مسکن، تاکید کرد: لازم است دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امر مسکن در  تهیه و تامین زمین ، همچنین صدور پروانه، فراهم سازی زمینه ساخت و پرداخت تسهیلات مصوب که از ارکان اصلی اجرایی شدن این طرح هستند، همکاری کامل و همه جانبه داشته باشند. 

دکتر محمود رضایی افزود: پیرو امضا تفاهم نامه ما بین وزارت کشور و وزارت راه و شهر سازی جهت کاهش هرچه بیشتر قیمت تمام شده مسکن در طرح اقدام ملی مقرر شد تا شهرداریها هنگام صدور پروانه ساخت تخفیف 50 تا 100 درصدی را لحاظ کنند. 


رضایی همچنین  به رایزنی های صورت گرفته با بانک مسکن استان اشاره کرد و عنوان کرد: تسهیلات حداکثر ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن  برای متقاضیان طرح اقدام ملی که از مراجع معتبر به آن بانک معرفی می‌شوند در نظر گرفته شده که پس از پایش اطلاعات ثبت نام کنندگان به افراد واجد شرایط تعلق خواهد گرفت.


وی  با اشاره به  تمرکز جمعیت در نقاط مجاور شیراز همچون صدرا و لپویی،  موضوع  تامین آب آشامیدنی را یکی از بحث های مهم و کلیدی پس از تکمیل طرح ها دانست و خاطرنشان کرد: شرکت های آب منطقه ای و آبفای فارس، موضوع تامین آب پروژه های تعریف شده در طرح اقدام ملی را در دستور کار قرار دهند.


 معاون استاندار فارس ادامه داد: با  هماهنگی های صورت گرفته، سهمیه ای از ذخیره سد درود زن  برای تامین آب مصرفی این مناطق در نظر گرفته  شد و امید است در آینده نزدیک با افتتاح خطوط آبرسانی جدید آب مورد نیاز شهرک های مورد نظر تامین گردد.



معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به اهمیت کیفیت ساخت در پروژه های مسکونی افزود:  می‌توان از پتانسیل سازمان نظام مهندسی در پیشبرد این طرح و تضمین موفقیت آن در موضوع کیفیت ساخت و سازها، بهره برد.



رضایی گفت: نظام مهندسی میتواند علاوه بر همکاری در زمینه نظارت و کنترل کیفیت، در  زمینه ایجاد اشتغال  برای مهندسین در رشته های هفت گانه عضو نظام مهندسی را نیز فراهم کند‌ تا در مراحل اجرای پروژه نیز افراد ذی صلاح و مجرب انتخاب شوند و در مراحل پیشبرد آن همکاری کنند.


وی با بیان اینکه در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ، کیفیت مصالح و پایین بودن هزینه‌ها اهمیت دارد، اظهار کرد:  کمیته هایی مشخص شده تا در اسرع وقت با نیاز سنجی و پردازش اطلاعات موجود، قیمت نهایی هرمتر مربع ساخت را  برآورد کرده و این اطمینان به متقاضیان داده شود که طرح اقدام ملی مسکن با هزینه های معقولی ساخته می شود..



رضایی با اشاره به ظرفیت پیش بینی شده برای سکونت متقاضیان در این طرح افزود: طبق تقسیمات و پیش بینی های صورت گرفته در مجموع 400 هزار واحد مسکونی در کل کشور ساخته خواهد شد که از این تعداد حدود 50 هزار واحد در استان فارس در نظر گرفته شده است.


وی با بیان اینکه ظرفیت در نظر گرفته شده برای شهر های جدید در مجموع 200 هزار واحد است ، عنوان کرد:  شهر جدید صدرا به تنهایی 21 هزار واحد  از این سهمیه را در دست اجرا دارد وی همچنین گفت: بخش عمده ای از زمین مورد نیاز برای ساخت واحد های پیش بینی شده در طرح اقدام ملی در سایر شهر ها تامین شده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

سیگنال‌های سیاسی معی ...

گزارش «افسانه» از وضعیت بازار طلا در ش ...

اعزام پنج نماینده از ...

دیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان فارس از اعز ...

ایستگاه مترو وکیل‌ال ...

شهردار شیراز گفت:ایستگاه مترو وکیل‌الرعایا ضم ...

پیام تسلیت مدیرعامل ...

مهندس حیدرنیا مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز در پیام ...

دریافت و پرداخت هرگو ...

بانک مرکزی دستورالعمل اقدامات پیشگیرانه برای جلوگی ...

شهرداری نمی‌تواند با ...

آرش فرج زاده عصر  امروز در صحن علني شوراي شهر ...

اجرای طرح تشویقی برا ...

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: براساس طرح&z ...

بازار پسا کرونا

رئیس اتاق بازرگانی فارس: ثبت نام افراد جهت دریافت ...

نظرات