تسهیلات حمایتی دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از فعالان اقتصادی فارس

    
تعداد بازدید: 5182
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: با توجه به روند شیوع کرونا در سطح استان فارس با تصمیم این ستاد، تسهیلات و امتیازاتی در جهت حمایت از اقشار مختلف مردم و فعالان اقتصادی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا درنظر گرفته شده است.

عبدالرضا قاسم پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تسهیلات پیش بینی شده از سوی بخش های مختلف از جمله سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی، بانک‌ها، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، دستگاه های خدماتی و شهرداری شیراز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: متوقف شدن وصول مطالبات و عدم قطع گاز مشترکان بدهکار، امهال بدهی مشترکان عمده به صورت موردی، ارایه خدمات الکترونیکی به مشترکان و استقرار کارکنان در ورودی ادارات به منظور دریافت و جمع آوری تقاضای ارباب رجوع و پیگیری و اقدام تا حصول نتیجه از جمله اقدامات صورت گرفته است.

اقدامات آبفای شهری فارس در حمایت از مردم
به گزارش افسانه آنلاین معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: همچنین شرکت آب و فاضلاب شهری استان تمهیداتی از جمله فرصت دادن جهت پرداخت  بدهی های آب و فاضلاب بها دارای بدهی ۲ دوره یا کمتر مربوط به واحد های تولیدی و انشعابات مسکونی تا اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ پیش بینی کرده است.

قاسم پور افزود: با توجه به اینکه حق انشعابات واگذاری آب باید در پایان سال اقساط آخر آن وصول شود، جهت واحدهای تولیدی، سردخانه مواد غذایی و دامداری های متقاضی تا خردادماه ۱۳۹۹ مهلت پرداخت اقساط تمدید شد.

وی ادامه داد: اقساط معوقه مسکن مهر لپویی به شرکت آب و فاضلاب شهری نیز که باید تا پایان اسفندماه دریافت می شد ۲ ماه تمدید شد. همچنین تمهیدات لازم جهت عدم مراجعه ماموران قرائت کنتور به در منازل پیش بینی شده و شماره کنتور توسط مشترکان از طریق سامانه پیامکی دریافت و قبض نیز در شهرهای استان به صورت الکترونیکی ارایه خواهد شد.

حمایت های پیش بینی شده در بخش امورمالیاتی
قاسم پور به امتیازات و حمایت های صورت گرفته در بخش امورمالیاتی استان اشاره کرد و افزود: تمدید مهلت برخورداری از بخشودگی جرایم مقرر اسفندماه تا خرداد ماه سال ۱۳۹۹ و تعویق وصول چک های سر رسید شده مودیانی که به واسطه شرایط اخیر توان پرداخت ندارند، از جمله حمایت های بخش امورمالیاتی استان است.

وی ادامه داد: از دیگر حمایت های بخش امورمالیاتی استان فارس ،  خودداری از هر گونه اقدام اجرایی تا اردیبهشت ماه، تقسیط مانده بدهی با دریافت سهم بسیار جزئی و تقسیط بلندمدت مانده بدهی، به تعویق انداختن نسبی حسابرسی مالیاتی و عدم درخواست از مودیان جهت حضور در دستگاه های اجرایی است، همچنین از ۱۷ اسفندماه لغایت پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹ تمام نشست های هیات های حل اختلاف مالیاتی مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی برگزار نخواهد شد.

تمدید اعتبار دفترچه های تامین اجتماعی تا پایان فروردین ماه ۹۹

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: همچنین سازمان تامین اجتماعی استان امتیازاتی را برای مردم در نظر گرفته که از جمله آن می توان به تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی تا پایان فروردین سال ۱۳۹۹ اشاره کرد که دیگر نیازی به مراجعه مردم به شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی نیست.

قاسم پور اظهارکرد: همچنین بازرسی تایید اشتغال بیمه شدگان در کارگاه ها تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹ متوقف می شود و مردم می توانند با مراجعه به سایت eservice.tamin.ir از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی برخوردار شوند.

خدمات بانک ها به مردم
وی همچنین به تسهیلات پیش بینی شده از سوی بانک های استان گفت: شبکه بانک ها هیچ گونه تغییری نسبت به اقساط اسفندماه ۱۳۹۸، فروردین ماه و اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ درنظر نمی گیرند و مردم می توانند از خردادماه ۱۳۹۹ اقساط خود را پرداخت کنند.

معاون استاندار فارس بیان کرد: همچنین تاریخ انقضای کارت عابر بانک تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ افزایش یافت و پرداخت خودپردازها از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.
قاسم پور افزود: انتقال کارت به کارت نیز از سه میلیون تومان در روز به ۱۰ میلیون تومان و تکرار رمز اشتباه از سه مرتبه به پنج مرتبه اشتباه افزایش یافته است.
 
تمدید مهلت تعویض دفترچه های اسناد مالکیتی

وی اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس را از دیگر دستگاه های اجرایی استان عنوان کرد که تسهیلاتی را به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا پیش بینی کرده است و گفت: مهلت تعویض دفترچه های اسناد مالکیتی تا اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ تمدید شده است.

معاون استاندار فارس بیان کرد: همچنین به دستور استاندار فارس و با تصویب شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی در سال ۱۳۹۸ را تا پایان اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ تمدید کرده است.

دستگاه های اجرایی با اقدامات حمایتی، از متضرر شدن مردم بکاهند
قاسم پور در ادامه بیان کرد: دستگاه های اجرایی استان، شرکت های خدماتی و بانک ها باید تلاش کنند تا هر امتیاز، تسهیل و حمایتی را در جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و حمایت از مردم در نظر بگیرند.

وی افزود: در این شرایط که توصیه شده است مردم در خانه بمانند، مدیران باید حمایت های لازم را از اقشار مختلف مردم از جمله تولید کنندگان و سرمایه گذاران در رابطه با تعویق اقساط بانکی، مطالبات بیمه ای و مالیات داشته باشند تا مردم کمتر متضرر شوند و فشار کمتری به آنان وارد شود.

وی ادامه داد: تسهیلات و حمایت های سایر دستگاه های اجرایی از قبیل برخورداری از بیمه بیکاری و سایر موارد نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

در ۲۴ ساعت گذشته، مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا  در فارس گزارش نشده است،  هم اکنون ۵۱ درصد از مبتلایان در بیمارستان بستری هستند و ۴۴ درصد از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و ۵ درصد نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند. از ابتدای شیوع کرونا تا کنون سه نفر در این استان جان خود را از دست داده اند.

با شناسایی ۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس  آمار کنونی مبتلایان فارس به ۱۰۴ نفر رسیده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب تقلب روی ۶۰ در ...

مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ۲۰۰ محل ...

همکاری قابل تقدیر مر ...

مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: همکاری قابل تقدیر م ...

حافظ تبلور عینیت یاف ...

گزارش «افسانه آنلاین» از سخنرانی اشتفا ...

شيراز دومين شهر گران ...

* متاسفانه هیج اقدام موثری در رابطه با طرح اقدام م ...

محمد علی گرایی برنده ...

کشتی گیر شرکت کننده از استان فارس در رقابت های کشت ...

آزاد راه شيراز- اصفه ...

گزارش «افسانه» از سهم 5 هزار میلیاردتو ...

علم و فناوری پیشران ...

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام ...

بازى ميليونی براى 25 ...

مطابق اعلام دو شرکت ایران خودرو و سایپا تعداد ۲۵ ه ...

ورودی ها کنترل نشد؛آ ...

* سخنگوی وزارت بهداشت: آمار ابتلا در 5 استان مهمان ...

نظرات