صف کشی اصولگرایان برای حضور در لیست

    
تعداد بازدید: 5906
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
«افسانه» از لیست‌های احتمالی برای حضور در انتخابات مجلس گزارش می دهدصف کشی اصولگرایان برای حضور در لیست* بنا به اعلام فرماندار تعداد داوطلبان در حوزه شیراز به ۱۲۲ نفر رسیده است* لیست احتمالی اصولگرایان شیراز برای انتخابات مجلس در حالی مهره چینی می شود که حزب اعتدال و توسعه هیچ کاندیدایی ندارد و داوطلبان مد نظر شورای اصلاحات نیز تائید نشدند

احسان اکبرپور: کمتر از 20 روز مانده به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان فهرست نهایی نامزدهای تائید صلاحیت‌شده انتخابات را اعلام کرد. بنا به اعلام فرماندار شیراز در این فهرست نام 122 داوطلب برای حوزه انتخاباتی شیراز و زرقان اعلام شده است و آنگونه که رئیس هیئت نظارت استان فارس خبر داده، 146 داوطلب دیگر نیز از 14 حوزه انتخابی دیگر فارس تائید صلاحیت شده‌اند. آنچه واضح است، عدم حضور هیچ‌کدام از نمایندگان کنونی شیراز در مجلس در انتخابات پیش‌رو (به دلیل عدم احراز صلاحیت پارسایی، اکبری و رضایی و عدم ثبت‌نام رجبی) و همچنین حضور حداکثری کاندیداهای منتسب به جناح اصولگراست؛ کاندیداهایی که از شانس بالایی برای حضور در بهارستان برخوردارند.
*122 داوطلب در شیراز
روز گذشته فرماندار شیراز با اعلام تائید صلاحیت ۳۲ نفر دیگر از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز توسط شورای نگهبان گفت: اکنون تعداد داوطلبان در حوزه شیراز به ۱۲۲ نفر رسیده است. محمدرضا امیری در گفت و گو با ایرنا افزود: در مجموع ۳۷۷ داوطلب برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان شیراز ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۸ نفر از آنها انصراف دادند و رسیدگی به صلاحیت مابقی این داوطلبان اکنون انجام شده است.
*3 هزار و 226 شعبه رأی‌گیری در فارس
در همین رابطه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در گفت‌وگو با «افسانه» با اشاره به اینکه پس از اعلام تائید صلاحیت کاندیداها از سوی شورای نگهبان، فرمانداران موظف‌اند این نتایج را به داوطلبان اعلام کنند، می‌گوید: داوطلبانی که در مراحل قبلی بررسی صلاحیت‌ها، تائید صلاحیت شده‌اند اما در مرحله بعدی توسط شورای نگهبان صلاحیت‌شان احراز نشده است،
3 روز (تا 14 بهمن‌ماه) فرصت دارند اعتراض خود را اعلام کنند و شورای نگهبان نیز نتایج قطعی را روز 22 بهمن‌ماه اعلام خواهد کرد. سید احمد احمدی‌زاده در ادامه با بیان اینکه داوطلبان باید در تمامی مراحل انتخابات به قانون و فرایندهای قانونی انتخابات پایبند باشند، می‌افزاید: در حال حاضر 3 هزار و 226 شعبه رأی‌گیری در شهرستان‌های فارس وجود دارد و تمهیدات لازم برای امنیت تمامی این شعب پیش‌بینی شده است.
*اگر رقابت پررنگ باشد، مشارکت پررنگ‌تر خواهد بود
رئیس ستاد انتخابات فارس با بیان اینکه این ستا د در موضوع اجرای انتخابات، آموزش‌های لازم را در 14 جلسه به فرمانداران شهرستان‌های استان منتقل کرده است، خاطرنشان می‌کند: در حوزه اجرای انتخابات هیچ مشکلی وجود ندارد و همه‌چیز مهیای برگزاری یک انتخابات سالم و آزاد است. سید احمد احمدی‌زاده در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دوم اسفندماه می‌گوید: ما معتقدیم اگر رقابت پررنگ باشد، قطعاً مشارکت نیز پررنگ‌تر خواهد بود، اما مردم نباید نسبت به مشارکت سیاسی و مشارکت در انتخابات موضع انفعالی داشته باشند.
*داوطلبان مد نظر شورای اصلاحات تائید نشدند
ابلاغ نتیجه بررسی صلاحیت‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان به داوطلبان در استان فارس، فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی استان را وارد مرحله جدیدی کرد تا تکلیف خود را با لیست‌های انتخاباتی مشخص کنند. در همین رابطه رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان فارس گفت: هیچکدام از داوطلبان رد صلاحیت شده مدنظر این شورا در مرحله بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان تائید صلاحیت نشده‌اند. کرامت الله اکبری افزود: بعید می دانم افراد رد صلاحیت شده در این مرحله نسبت به نظر شورای نگهبان اعتراضی ثبت کنند.
وی ادامه داد: در صورت برقراری این وضعیت مطابق بیانیه‌ای که صادر کردیم لیستی ارائه خواهیم کرد.
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان فارس 28 آذرماه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود مقدمه لازم برای حضور پرشور مردم در انتخابات در گرو عملکرد بی‌طرفانه، منصفانه و مبتنی بر قانون تمامی نهادهای دست‌اندرکار برگزاری انتخابات از جمله وزارت کشور، هیئت‌های اجرایی، هیئت‌های نظارت و شورای محترم نگهبان است.
*اعتدال و توسعه کاندیدایی ندارد که لیست بدهد
از سوی دیگر میراعظم هاشمی دبیر حزب اعتدال و توسعه استان فارس نیز گفت: در این مرحله از رسیدگی به صلاحیت داوطلبان هیچکدام از داوطلبان مدنظر جریان اعتدالگرا تائید صلاحیت نشدند و اگر وضع همین گونه باقی بماند داوطلبی نداریم که بخواهیم لیستی ارائه دهیم. مجید فروردین سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس نیز گفت: از میان داوطلبان مدنظر این شورا که موفق به اخذ تائیدیه صلاحیت نشده بودند تنها ۲ نفر که پیش از این برای آنان عدم احراز صلاحیت بیان شده بود موفق به تائید صلاحیت در این مرحله شدند. وی افزود: تا کنون در خصوص لیست نهایی تصمیم گیری نشده و لیست نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس تا چند روز آینده منتشر خواهد شد. در آن سو جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت فارس متشکل از ۲۵ حزب و تشکل‌های سیاسی اصولگرای استان نیز با انتشار بیانیه‌ای از احتمال عدم همراهی با لیست‌های غیرشفاف انتخابات پیش رو و ارائه لیست مستقل نیروهای انقلابی، متعهد و متخصص در استان فارس خبر داد.
* **
از میان داوطلبان اصولگرای انتخابات مجلس، مهم‌ترین چهره‌ها که گمان می‌رود در لیست نهایی این جناح قرار گیرند عبارتند از ابراهیم عزیزی (فرماندار اسبق شیراز)، جعفر قادری (نماینده سابق شیراز در مجلس)، علیرضا پاک‌فطرت (شهردار سابق شیراز) و روح‌الله نجابت. هرچند چهره‌هایی همچون محمدرضا محمدی کشکولی، سید احمدرضا دستغیب و ضرغام صادقی نیز از کاندیداهایی هستند که می‌توانند نامزد حضور در لیست انتخاباتی اصولگرایان در انتخابات پیش رو باشند، اما فعالان سیاسی معتقدند شانس حضور عزیزی، پاک‌فطرت و قادری در لیست 4 نفره اصولگرایان قطعی به نظر می‌رسد. از سوی دیگر عدم احراز صلاحیت سیروس پاک‌فطرت و علی راستگو دو عضو پیشین شورای شهر شیراز نیز می‌تواند شانس پیروزی لیست ائتلاف اصولگرایان را افزایش دهد.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

تورم نقطه‌به‌نقطه فر ...

نرخ تورم در خانوار روستایی فارس، 15 درصد بیشتر از ...

گوگل موقعیت مکانی کا ...

شرکت فناوری گوگل اعلام کرد که از روز جمعه اطلاعات ...

سقوط مرد 65 ساله از ...

مدیر روابط عمومی اورژانس فارس با تائید خبر فوت یک ...

شيراز در وضع زرد قر ...

شيراز در  وضع زرد قرار گرفت

برچسب تقلب روی ۶۰ در ...

مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ۲۰۰ محل ...

خاطره بازی با دهه 30

عصر دیروز و در آخرین جمعه اردیبهشت‌ماه، محوطه ...

هشدار در خصوص گشوده ...

اداره بهره برداری سد و شبکه رودبال و خسویه درباره ...

پرداخت تسهیلات به فع ...

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است ...

کشف ۱۵۱ تن برنج احتک ...

ماموران نیروی انتظامی ۱۵۱ تن برنج احتکار شده را در ...

می خواستند من و کلنل ...

گزارش «افسانه» از دیدار با محمود دولت& ...

نظرات