میزبانی شیراز از 4 تورنمنت داخلی و بین المللی

    
تعداد بازدید: 2348
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
تراکم رویدادهای ورزشی بهمن امسال در فارس به اوج خود می رسدمیزبانی شیراز از 4 تورنمنت داخلی و بین المللی * مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی به میزبانی شیراز سوم بهمن ماه برگزار می شود* برگزاری رقابت‌های بین‌المللی بدمینتون فجر به میزبانی فارس               * فارس میزبان مرحله نهایی مسابقات ملی خوشه چین است  * ضبط مسابقات ملی «گردان گود» به میزبانی فارس در تخت جمشید

کنفرانس مطبوعاتی مدیرکل ورزش و جوانان با اصحاب رسانه استان روز گذشته با محوریت برگزاری 4 تورنمنت مهم داخلی و بین المللی در شیراز برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در این نشست گفت: مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی به میزبانی شیراز روز سوم بهمن ماه با حضور ١٥٠ گشتی گیر از ٥ کشور برگزار می‌شود.

حیدرعلی کامیاب با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌ها و اعلام قبلی، بهمن ماه امسال فصل تراکم رویدادهای ورزشی ملی و بین‌المللی است، افزود: رقابت‌های کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی، از مهمترین  این رویدادهابه شمار می‌رود.

کامیاب با بیان اینکه رقابت‌های کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی، روز پنجشنبه سوم بهمن در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز آغاز خواهد شد، گفت: این رقابت‌ها تا پایان روز جمعه ۴ بهمن ادامه دارد. او ادامه داد: امروز در فارس علاوه بر شرایط مطلوب زیرساخت‌های ورزشی، شرایط هتلینگ، هواپیمایی و جاذبه‌های گردشگری خوبی برای میزبانی از مسابقات ورزشی داریم.

به گفته مدیرکل ورزش وجوانان فارس برگزاری مسابقات بین‌المللی بدمینتون، المپیاد ملی روستایی خوشه چین و ضبط رقابت گردان گود ( قوی ترین مردان کشور) در بهمن ماه از دیگر برنامه‌های شاخص ورزشی در استان فارس است.

وی خاطرنشان کرد: ضبط رقابت‌های گردان گود به میزبانی شیراز در محدوده تخت جمشید برنامه ریزی شده است که بعد از ضبط در ایام نوروز از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش خواهد شد.

*افتتاح و بهره‌برداری ٦٣ پروژه ورزشی فارس به مناسبت دهه فجر

کامیاب همچنین از افتتاح و بهره‌برداری ٦٣ پروژه ورزشی فارس به مناسبت ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: این تعداد پروژه در مساحت ٩٢ هزار و ٨٩٦ مترمربع و در قالب خوابگاه، سالن‌های ورزشی، چمن‌های ورزشی مینی فوتبال و... آماده بهره‌برداری شده است. مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: به جز اعتبار دو پروژه سالن شش هزار نفره و مجموعه ورزشی ٦ هکتاری لامرد که مقرر شده در سفر هیئت دولت به فارس افتتاح شوند، ٦٣ پروژه ذکر شده با اعتبار بالغ بر ٥٥ میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان به
بهره برداری می‌رسند.

او گفت: تقریبا پروژه نیمه تمام ورزشی از دولت‌های قبل در فارس نداریم و پروژه‌هایی که قرار است به افتتاح برسند، طی دو سال گذشته کلنگ زنی شده‌اند. مدیرکل ورزش وجوانان فارس از رسانه‌های حاضر در جلسه خواست تا با انعکاس مطلوب رویدادهای ورزشی به دنیا نشان دهند که ایران و شهرهای آن دارای مردمانی مهربان و متدین است و مهمان نوازی می‌تواند بخشی از هجمه‌ها را علیه کشور کم کند. کامیاب همچنین از برگزاری یکهزار و ۵۰۰ برنامه ورزشی در ایام دهه فجر با رویکرد همگانی قهرمانی در سطح فارس خبر داد.

* برگزاری رقابت‌ها در بالاترین سطح است

رئیس هیئت کشتی فارس نیز در این نشست با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی که قرار است روزهای سوم و چهارم بهمن به میزبانی استان فارس در شیراز برگزار شود، گفت: به دلیل مشکلات ایجاد شده برای ایران در صحنه بین‌المللی، متاسفانه برگزاری جام جهانی کشتی در ایران لغو و مشکلاتی نیز برای برگزاری جام تختی آزاد در کرمانشاه ایجاد شد، اما برخلاف فشارهای زیادی که به کشتی ایران وارد شده، استان فارس بار برگزاری کشتی بین‌المللی فرنگی را به عهده گرفته است.

او با بیان اینکه همه بار این مسابقات به دوش فارس است و همه هزینه‌ها برای برگزاری رقابت‌ها در بالاترین سطح را استان بر عهده دارد، افزود: تاکنون حضور کشورهای ارمنستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه قطعی شده است.

رئیس هیئت کشتی فارس ادامه داد: همه این کشورها صاحب کشتی هستند؛ تمام قهرمانان جهان و المپیکی ارمنستان نیز در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.موسایی پیش‌بینی کرد که سطح کیفی مسابقات کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی خوب باشد و گفت: با توجه به حضور اغلب مدعیان در این دوره از رقابت‌ها و تلاش استان برای برگزاری مطلوب مسابقات، امیدواریم شاهد رقابت‌های با کیفیتی در این دوره باشیم.

او خاطرنشان کرد: هر کشتی گیری که بخواهد به دوبنده تیم ملی در مسابقات آسیایی، انتخابی المپیک و المپیک برسد باید در این رقابت‌ها شرکت کند و بر همین اساس ۱۰۰ کشتی گیر ایرانی به جز چهار کشتی گیر از جمله آقایان محمدعلی گرایی، علیرضا نجاتی و سعید عبدولی که به صلاح دید محمد بنا، سرمربی کشتی ایران معاف شده‏‌اند در این رقابت‌ها حضور دارند.

رئیس هیئت کشتی فارس یادآور شد: ۴ مربی و ۱۴ کشتی گیر شرکت کننده در این مسابقات استان فارسی هستند.

موسایی با بیان اینکه این مسابقات با کنترل داوران بین‌المللی برگزار می‌شود، ابراز امیداوری کرد که برگزاری رویدادهای بین‌المللی ورزشی که به میزبانی استان فارس در بهمن ماه امسال اجرایی می‌شوند، موجب کاهش هجمه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شود.

*اهدای بازوبند پهلوانی به امید نوروزی

رئیس هیئت کشتی استان فارس با اشاره به اهدای بازوبند پهلوانی به امید نوروزی و قدردانی از قاسم رضایی و حمید سوریان، قهرمانان المپیکی کشتی ایران و جمعی از پیشکسوتان فارس در اختتامیه این دوره از رقابت‌های جام جهان پهلوان تختی، گفت: این اقدام با همکاری هیئت پهلوانی فارس برگزار می‌شود.

*ضبط مسابقات ملی «گردان گود» به میزبانی فارس در تخت جمشید

در ادامه نایب رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان فارس گفت: ضبط مسابقات ملی گردان گود (قوی‌ترین مردان ایران) از ۲۴ بهمن در تخت جمشید آغاز خواهد شد.

سید سیروس حیدری با بیان اینکه مسابقات گردان گود، جایگزین قوی‌ترین مردان ایران شده است، گفت: میزبانی این مسابقات به اداره کل ورزش و جوانان فارس سپرده شده و از امسال ضبط آن در تخت جمشید آغاز خواهد شد. او گفت: ضبط این مسابقات قرار است از ۲۴ بهمن شروع شود و به مدت سه تا چهار روز ادامه خواهد داشت، اما اولین زمان پخش آن نوروز ۹۹ از شبکه سوم صدا و سیما خواهد بود و پس از آن هم سایر شبکه‌های سراسری آن را بازپخش خواهند کرد.

حیدری ادامه داد: مسابقات مقدماتی گردان گود در کرمانشاه برگزار شد و نهایتا ۲۰ نفر به مرحله پایانی راه یافتند. نایب رئیس هیئت پهلوانی فارس با بیان اینکه دیگر استان‌ها هم متقاضی برگزاری این مسابقه بودند اما با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان و استاندار فارس موفق به کسب میزبانی این مسابقات شده‌ایم، گفت: ۲۰ نفر راه یافته به مرحله ملی از ۲۲ بهمن وارد شیراز می‌شوند تا کار ضبط را از ۲۴ بهمن آغاز کنیم. نایب رئیس هیئت پهلوانی فارس خاطرنشان کرد: برگزاری این مسابقات فرصت خوبی برای  معرفی هرچه بهتر ورزش استان فارس به شمار می‌رود.

حیدری همچنین از برگزاری مسابقات منطقه سه کشور دهه فجر با حضور استان‌های فارس، کهگیلویه وبویر احمد و خوزستان به میزبانی استان فارس در بهمن ماه خبر داد.

*فارس میزبان مرحله نهایی مسابقات ملی خوشه چین است

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی فارس از برگزاری مسابقات ورزشی ملی روستایی با عنوان جام خوشه چین برای نخستین بار در کشور به میزبانی فارس در روزهای ۹ تا ۱۲ بهمن ماه امسال خبر داد.

فریبا افشون افزود: ٥ استان همزمان متقاضی برگزاری مرحله کشوری مسابقات جام خوشه‌چین بودند اما با نظر مساعد وزیر ورزش و جوانان، این میزبانی به استان فارس رسید.

او با بیان اینکه در این مسابقه میزبان ٧٠٠ ورزشکار، داور و مربی از سراسر کشور خواهیم بود، افزود: این جام در ۶ رشته فوتسال، والیبال، طناب کشی، هفت سنگ، چوب کشی و دو و میدانی در هفت مکان ورزشی شیراز برگزار می‌شود.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی فارس با اعلام این موضوع که آیین اختتامیه این مسابقات در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار می‌شود، هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد نشاط در روستاییان در دو بخش بانوان و مردان و زمینه سازی برای ارتقای ورزش حرفه‌ای و قهرمانی و همچنین شناسایی استعدادها با حضور استعداد یابان عنوان کرد. افشون خاطرنشان کرد: جام خوشه چین در استان فارس در بخش استانی در چهار منطقه با حضور ٨ هزار و ۶۵۵ شرکت کننده برگزار شد.

او تاکید کرد: قهرمانان و نخبه‌های روستایی در بخش ملی این مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس نیز در ادامه این نشست، توسعه ورزش‌های همگانی در روستاها را از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقات عنوان کرد و گفت: رسالت اصلی وزارت ورزش توسعه ورزش‌های همگانی به ویژه توجه به ورزش‌های همگانی در روستاهاست. حیدرعلی کامیاب یادآور شد: بیش از یک میلیون نفر از محله روستا تاکنون در این مسابقات شرکت کرده‌اند. کامیاب گفت: در تلاشیم تا برای اختتامیه مسابقات و رویدادهای ملی و بین‌المللی که در بهمن ماه به میزبانی فارس برگزار می‎شود، مقام عالی وزارت ورزش و جوانان و مسئولان ارشد کشور نیز حضور یابند.

*رقابت‌های بین‌المللی بدمینتون فجر به میزبانی فارس برگزار می‌شود

رئیس هیئت بدمنیتون فارس هم در ایسن نشست از برگزاری بیست و نهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی بدمینتون جام فجر به میزبانی این استان خبر داد و گفت: این رقابت‌ها طی روزهای ۱۵ تا ۱۹ بهمن در سالن شهید دستغیب شیراز برگزار می‌شود.

 ابراهیم راضی اضافه کرد: برخلاف اینکه در شهریورماه امسال، میزبانی این مسابقات به استان سمنان واگذار شده بود اما با پیشنهاد و پیگیری استان فارس، این میزبانی به فارس
رسید.

او افزود: پیش‌بینی شده بود که میزبان ۳۵ تیم از ۳۵ کشور باشیم که عمده آنها اروپایی و آمریکایی بودند اما به دلیل بروز برخی مسائل سیاسی طی دو هفته گذشته تعدادی از کشورها از حضور در این مسابقات صرف نظر کردند و تاکنون حضور ۲۳ کشور قطعی شده است و احتمالا حضور چند کشور دیگر طی امروز و فردا قطعی می‌شود. رئیس هیئت بدمنیتون فارس با بیان اینکه ١٠ نفر از داوران این مسابقات از کلانشهر شیراز هستند، گفت: مسابقات بدمینتون یک سر داور دارد که از کشور هند انتخاب شده است.

راضی عنوان کرد: با توجه به میزبانی شیراز تعداد ۹ ورزشکار فارسی سهمیه حضور در این رقابت‌ها را دارند. او با بیان اینکه از سوی فدراسیون جهانی برای این رقابت‌ها جایزه ۲۵ هزار دلاری در نظر گرفته است، تاکید کرد: این مسابقات تاثیر مستقیمی بر حضور ورزشکاران این رشته در المپیک
دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

گردشگری در چشم‌انداز ...

گزارش «افسانه» از تاثیرات بازگشایی اما ...

خريد و فروش طلا،صفر ...

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان شیراز: خرید و ...

سال طلايی گندم فارس

*پیش بینی می شود بیش از یک میلیون و ۳۰۰هزارتن ...

مرمت كامل كف بازار و ...

*امسال آخرین سال پروژه بهسازی کف بازار وکیل است و ...

ورودی ها کنترل نشد؛آ ...

* سخنگوی وزارت بهداشت: آمار ابتلا در 5 استان مهمان ...

طرح فاصله‌گذاری اجتم ...

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری ...

کرونا مستاجران را حا ...

گزارش«افسانه» ‌از شیب تند اج ...

افزایش مبتلایان کرون ...

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۷ ...

زنجيره هاى آتش

*آتش‌سوزی‌ها تا اوایل آبان ماه ادامه دار ...

نظرات