از هر ۱۰۰ نفر در کشور20 نفر در تصادفات جان خود را از دست می دهند

    
تعداد بازدید: 1800
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
از هر ۱۰۰ نفر در کشور20 نفر در تصادفات جان خود را از دست می دهندمحور خطر خیز جنوب فارس* رئیس پلیس راهور ناجا: 12 درصد جانباختگان سوانح رانندگی، کودکانی هستند که هیچ  نقشی در بروز سوانح ندارند* حوزه برون شهری جنوب فارس با 30 درصد بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده است* در جاده های فارس افزایش سرعت غیرمجاز ۱۳ درصد و فاصله از خودرو  ۶ درصد افزایش داشته است   

 مریم مرادی: نهمین جلسه شورای هماهنگی ترافیک و سومین جلسه شورای عالی راهبردی فارس روز گذشته با محوریت کاهش تصادفات جاده ای، ایمنی راه ها و ضرورت فرهنگ سازی جهت کاهش سوانح رانندگی با حضور سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا، فرمانده انتظامی، استاندار فارس و رئیس پلیس راهور شمال و جنوب فارس در شیراز برگزار
شد.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تصادفات عامل چهارم مرگ و میر در کشور است، عنوان کرد: براساس برنامه ششم توسعه، مجلس دولت را مکلف کرده است که سالانه ۳۱ درصد کاهش تصادفات به ازای هر ۱۰ هزار خودرو داشته باشیم.  سردار سیدکمال هادیانفر با بیان اینکه قیمت سوخت، سایر قوانین، افزایش جریمه ها
و اقدامات در حوزه مدیریتی و فرهنگی درخصوص کاهش تصادفات انجام شده است، خاطرنشان کرد: تا سال95 به طور متوسط ۷۸۰ نفر کاهش جان باخته داشته ایم، اما از سال ۹۵ تقریباً روند کاهشی نداشته، چنانچه سال ۹۶، 2/1 افزایش و سال97، 7/1 درصد افزایش تصادفات داشته ایم.
به گفته وی، بر اساس برنامه ششم توسعه و تقریباً تا امروز، همچنان اتفاق جدی در کاهش سوانح رانندگی رخ نداده است و این درحالی است که در کشور ما هیچ نگاهی به متغیرهای این بخش از جمله تعداد خودرو و ... نشده است و تنها به این نگاه می کنیم که نسبت به سال قبل، چندنفر کشته شده اند.

*به ازای هر 100 نفر، 20 نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند

 سردار هادیانفر عنوان کرد: در کشور از هر ۱۰۰ نفر، 20 نفر در تصادفات جان خود را از دست می دهند و به مرز ۲۱ نفر نیز نزدیک می شویم؛ این درحالی است که بر اساس آمارهای جهانی، کشور ما وضع خوبی ندارد. به عقیده وی، جدی ترین مسئله این است که تصادفات به عنوان دغدغه اصلی دولت تلقی شود، چرا که تا زمانی که تصادف، دغدغه دولت بوده است ما کاهش تصادفات را داشتیم.

سردار هادیانفر با بیان اینکه همه مدیران و ۳۳ دستگاه حوزه حوادث، سوانح و ترافیک در این موضوع نقش دارند، خاطرنشان کرد: باید در حوزه آموزش و پرورش، فرهنگ سازی و ورود کرد.

به  گفته رئیس پلیس راهور ناجا، درحالی 45هزار کیلومتر طول راه های اصلی است که باید در این خصوص و حفظ ایمنی، به سمت فناوری های هوشمند گام برداریم.

* بیشترین وقوع  تصادفات در محورهای جنوب  فارس است

 هادیانفر با بیان اینکه بیشترین وقوع تصادفات در محورهای جنوب فارس است، یادآور شد: در بحث برون شهری، جنوب فارس30 درصد بیشترین تصادفات را دارد، همچنین ۶۰ درصد تصادفات در حوزه شهری است که بیشتر از میانگین کشوری محسوب می شود. وی اضافه کرد: درحالی بیشترین تصادفات را در فارس به دلیل طول راه ها داریم که بیشترین کاهش آمار هم متعلق به فارس است؛ از طرفی 12 درصد جانباختگان سوانح رانندگی، کودکانی هستند که هیچ  نقشی در بروز سوانح ندارند. رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سال گذشته، ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در جاده های کشور کشته شده اند، گفت: ۳ هزار راننده از این آمار، عامل مرگ افراد و مقصر حادثه بوده اند.

*کاهش هزینه های پیدا و پنهان تصادفات رانندگی

استاندار فارس با اشاره به تلاش دولت برای کاهش تصادفات گفت: در سال ۹۷ بیش از ۲ تا ۳ برابرکاهش فوتی داشتیم، هرچند که یک نفر مصدوم و کشته هم زیاد است.

عنایت اله رحیمی با اشاره به عوامل مختلف جاده، وسایل نقلیه و عامل انسانی در حوادث رانندگی گفت: بیشترین مشکل را عامل انسانی ایجاد می کند؛ حتی اگر وسیله و جاده نامناسب داشته باشیم، فراوانی ترددها
نشان می دهد که می توان کاهش سوانح را داشت. وی تاکید کرد: باید ایمنی جاده ها را ارتقا داد و در این خصوص در شمال و جنوب استان فارس، کارگاه های راه سازی باوجود تنگناهای مالی، فعال است. به گفته رحیمی، ارتقا جاده ها به این معنا است که راه های فرعی به اصلی و بزرگراه ها به آزاد راه ها در حال تبدیل است و همچنین حذف نقاط حادثه خیز و پرتصادف دنبال می شود. 

استاندار فارس با بیان اینکه گسترش فعالیت محسوس و غیرمحسوس پلیس راهور، کنترل ترددها را به همراه داشته است، عنوان کرد: دوربین ها در این زمینه موثر بوده اند، اما نیازمند تجهیزات و امکانات بیشتر هستیم.

رحیمی خاطرنشان کرد: برای کاهش تصادفات و رفاه، نیروی پلیس باید نیروها و افسران جوان را افزایش دهد و ساختمان های پلیس راه، اگر نیاز به احداث یا جابجایی دارند در دستور کار قرار بگیرند. وی استفاده از تکنولوژی جدید برای کنترل ترددها را ضروری دانست و افزود: استفاده از همیاران و رانندگان، راهبردی است که برای کاهش هزینه و افزایش اطلاعات موثر است. وی گسترش فرهنگ سازی را موثر دانست و افزود: مدارس نقطه مناسب و اثر گذاری به شمار می روند و رسانه ها ظرفیت مناسبی برای اطلاع رسانی دارند. 

استاندار فارس تصریح کرد: باید به سمت و سویی برویم که حداقل حوادث را داشته باشیم و هزینه پیدا و پنهان تلفات و مجروحین را کاهش دهیم.

*کاهش ۱۳ درصدی تصادفات در  ۹ ماهه امسال

 فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اینکه استان فارس ۱۳۳ هزار کیلومترمربع وسعت دارد، عنوان کرد: همچنین دپو و عبور مواد مخدر از شرق کشور باعث افزایش تردد غیرعاقلانه در جاده های فارس شده است. سردار رهام بخش حبیبی، با اشاره به کاهش ۱۳ درصدی تصادفات در  ۹ ماهه امسال گفت: اما یک درصد تلفات نیز زیاد است و بیش از هر موردی، عامل انسانی در تمامی تصادفات نقش دارد؛ حتی اگر جاده یا اتومبیل هم مشکل داشته باشد، فرد باید قوانین را رعایت کند.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی و نهادینه شدن آن برای مردم گفت: عدم صحبت با تلفن همراه، رعایت کردن فاصله طولی با خودرو از جمله مواردی  است که نیاز به فرهنگ سازی دارد و بی شک در کاهش تصادفات موثر است. حبیبی با بیان اینکه چند برابر آسیب یک فوتی، اثرات جرح و آسیب مصدومین ناشی از حوادث بیشتر است؛ یادآور شد: در حادثه هواپیمایی اوکراین که حادثه تلخی بود، خیلی ها نگران شدند، اما لازم به یادآوری است که چند برابر حادثه هواپیما، در جاده ها حوادث و کشته داریم.

*افزایش 13 درصدی سرعت غیرمجاز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به وضع کلی راه های استان به طول ۲۰ هزار و ۶۴۱ کیلومتر گفت: عمده مقصد سفرها به شیراز است و ۱۲۶ سامانه تردد شمار در محور اصلی داریم. علیرضا سیاهپور با اشاره به تردد ماهانه ۳۵ میلیون خودرو در استان گفت: در 9 ماه امسال، ۲۹۶ میلیون تردد داشتیم. وی با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی سرعت غیرمجاز و ۶ درصدی فاصله از خودرو گفت: ۱۳۶ سامانه ثبت تخلف داریم که ۳۵ سامانه درحال نصب و ۲۵ سامانه در حال جانمایی
است. به گفته سیاهپور، از ۱۲۱ نقطه پر تصادف، ۴۰ مورد رفع شده، ۴۳ مورد در حال بررسی و ۳۸ مورد در دست اقدام است. همچنین ۸۸ نقطه از طرف پلیس راه استان ابلاغ شد که ۲۷ نقطه رفع شده است و ۱۱ نقطه نیز از سوی فرمانده انتظامی اعلام شد که ۸ نقطه آن رفع شده و ۳ مورد در حال اجراست. 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

مردم از وجود علامت ا ...

هشدار استاندارد فارسمردم از وجود علامت استاندارد ر ...

حضور تجار عراقی در م ...

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاو ...

اعضای شورای شهر شیرا ...

با توجه به شیوع بیماری کرونا و با هدف تامین سلامت ...

توضیحات دادستان در م ...

به دنبال انعکاس اخباری در خصوص وقوع یک فقره قتل و ...

گفتگوی منتشر نشده ب ...

گفتگوی منتشر نشده  افسانه آنلاین با زنده یاد ...

مشاوره تلفنی 38 روان ...

«افسانه» از پویش مشاوره تلفنی «ب ...

ایستگاه مترو وکیل‌ال ...

شهردار شیراز گفت:ایستگاه مترو وکیل‌الرعایا ضم ...

مبلغ یارانه نقدی برا ...

مبلغ یارانه نقدی برای سال آینده از 45 هزار و 500 ت ...

برگزاری اجلاس رؤسای ...

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام ...

نظرات