جشن گل‌ریزان نیکوکاران فارس برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

    
تعداد بازدید: 5276
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
گزارش «افسانه» از جشن گل‌ریزان نیکوکاران فارس برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

احسان اکبرپور: وقتی ملیکای پنج‌ساله روی سن با بغض ترکیده گفت: «من این عروسک خرس‌مو خیلی دوست دارم، اما دلم می‌خواد اونو هدیه بدم [به ستاد دیه] تا یه بابا امشب برگرده پیش دختر کوچولوش»، حاضران در سالن اجلاس هتل شیراز در اندوهی شیرین فرو رفتند؛ همه آن‌هایی که در شب میلاد کریم اهل‌بیت آمده بودند تا گره از کار فروبسته مردمانی بگشایند که در همین حوالی، بر اثر اتفاق و حادثه و بدبیاری، پای‌شان به چهاردیواری زندان باز شده است. پس دیگر اهمیت نداشت که یکی از شرکت‌کنندگان در این همبستگی جمعی، صاحب یک کارخانه مشهور باشد که 250 میلیون تومان به ستاد دیه استان فارس کمک می‌کند، یا آن زنی باشد که 158 هزار تومان به علاوه ساعت و حلقه داماد فقیدش را برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد می‌بخشد؛ همه عضوی از اعضای یک پیکر بودند که از به درد آمدن دیگر اعضای این پیکر، قرار نداشتند. شامگاه دوشنبه، شب جشن بخشش و کریمی نیکوکاران فارس بود که به‌قصد گل‌ریزان جمع شده بودند دور هم، برای 1283 نفری که به‌دست حادثه روزگار، ناخواسته یا ناچار، گرفتار بند جدایی شده بودند. مقصود یکی بود: کمک به بازگشت این اعضای دورمانده از خانواده، به آغوش پیکری به وسعت بنی‌آدم. پس دیگر اهمیت نداشت که رقم پیشنهادی بانوی بازنشسته فرهنگی برای خرید قلک آن دختر 10 ساله نوه شهید در مزایده، کمتر از پیشنهاد یک صاحب سرمایه بود؛ هر دو روی سن آمدند و هر دو همت عالی خود را به‌قصد شکستن فرقت و جدایی چشم‌انتظاران محبوس‌مانده در زندان ثابت کردند. گل‌ریزان از 6 عصر آغاز شد و چند آیه مانده به افطار، شوق همبستگی فزونی یافت: زنی زنجیر طلای خود و دو گوشواره دختربچه‌اش را همان‌جا هبه کرد به محبوس‌ماندگانِ غیرعمد، پسربچه‌ای 10 ساله کارت‌هدیه 150 هزارتومانی مسابقه‌ای استانی را به دست مسئول جمع‌آوری کمک‌های مردمی ستاد دیه سپرد و خرس ملیکا را دختری جوان، یک‌میلیون تومان خرید و همان‌جا روی سن آن را هدیه داد به کوچکترین نیکوکار گلریزان امسال.

 

*آزادی ۵۲۴ زندانی جرائم غیرعمد فارس در سال گذشته با کمک خیرین

به گزارش خبرنگار افسانه آنلاین، شامگاه گذشته جشن گل‌ریزان ستاد دیه استان فارس با حضور جمعی از مسئولان قضایی و استانی و همچنین خیران و نیکوکاران استان در هتل شیراز برگزار شد. در این مراسم مدیرکل دادگستری استان فارس با اعلام اینکه مجموع بدهی مالی زندانیان جرائم غیرعمد در استان فارس بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است که با میانجیگری شورای حل اختلاف به ۱۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته است، افزود: تعداد کل زندانیان جرائم غیرعمد در استان فارس ۱۲۸۳ نفر است که شامل ۱۰۵۷ نفر زندانی مالی، ۱۸۳ نفر زندانی مهریه، ۲۵ نفر زندانی تصادفات رانندگی و ۱۸ نفر نیز زندانی نفقه می‌شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی با اشاره به اینکه مجموع کمک‌های نقدی سال گذشته خیران و نیکوکاران استان فارس به ستاد دیه استان، دو و نیم میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: کمک‌های خیرین به ستاد دیه در سال گذشته موجب آزادی ۵۲۴ نفر زندانی جرائم غیرعمد استان شد.

 

*کمک دو میلیارد تومانی خیرین فارس سبب آزادشدن 220 زندانی شد

مدیرعامل ستاد دیه فارس از کمک بیش از دو میلیارد تومانی خیرین در جشن گل‌ریزان زندانیان جرائم غیرعمد استان خبر داد. اصغر تراب پور گفت: با کمک بیش از دو میلیارد تومانی خیرین شیرازی، می‌توان بیش از ۲۲۰ زندانی را از زندان آزاد کرد. وی با اشاره به وصول بیش از دو میلیارد تومانی کمک‌های خیرین در سال گذشته، عنوان کرد که امسال کمک‌های مردمی نسبت به سال ۹۷ بیشتر بوده و امکان افزایش این مبلغ وجود دارد. مدیرعامل ستاد دیه فارس ادامه داد: به همت ستاد دیه و کمک خیران سال گذشته ۵۲۴ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد که ۴۴ درصد از زندانی‌های غیرعمد را تشکیل می‌دادند از زندان‌های استان آزاد شدند. تراب‌پور با بیان اینکه تاکنون هشت جشن گل‌ریزان در شهرستان و شهرهای فارس برگزار شده، اظهار کرد: تا پایان ماه رمضان بازهم جشن گل‌ریزان برگزار می‌شود. وی خاطرنشان کرد: با احتساب به برگزاری جشن‌های گل‌ریزان در شهرستان‌های داراب، فیروزآباد، جهرم، اقلید، قیر و کارزین تاکنون مبلغ ۶۹۵ میلیون تومان جمع‌آوری شده است. مدیرعامل ستاد دیه فارس با بیان اینکه فارس در کمک به زندانیان جرائم غیر عمد رتبه اول کشور را دارد، گفت: خیران و نیکوکاران می‌توانند از طریق شماره‌حساب ۱۱۹۹ بانک رسالت، شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ و تلفن همراه ستاره ۷۳۳ ستاره ۴ ستاره ۱۰۱۰۱۰ مربع کمک‌های نقدی‌شان را برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد اهداء کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

هدایای بنیاد پانزده ...

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان فارس گ ...

پتروشیمی شیراز قطب ت ...

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز، از احداث واحد دوم تو ...

ريل گذارى خط دو مترو ...

* فاز اول حفاری و تونل خط ۲ قطار شهری امروز در ایس ...

گزارش استاندار فارس ...

استاندار فارس در ارائه گزارشی از روند اجرای طرح فا ...

شهرستانی‌ها هم می‌تو ...

سرمربی فجرسپاسی می‌گوید راه درستی نیست این&zw ...

اعتراض دانش آموزان و ...

دانش آموزان سمپاد (تیزهوشان) وخانواده‌های آنه ...

فعال سازی واحدهای را ...

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان فارس گفت : مطا ...

نظرات