ایران خودرو فارس به تعهدات خود عمل نکرد

    
تعداد بازدید: 6948
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
درحالی پرداخت بدهی شرکت ITMC با سود33 درصد تخلف است که بدهی شرکت به بانک اقتصاد نوین زیر 10 میلیارد تومان ریالی است و اگر ارزی محاسبه شود 24 میلیارد تومان می شود زمین شرکت ITMC با قرار داد سه خط تولید بوده که در این قرارداد ایران خودرو با یک خط مونتاژ به تفاهم نامه اش عمل نکرد

مریم مرادی: مدیرعامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایرانITMC با اشاره به فعالیت بیش از 5دهه این واحد تولیدی از تبدیل شدن کارخانه ITMC به پارک اقتصاد دیجیتال و دومین کارخانه نوآوری کشور طی چندماه آینده خبرداد.
دکتر عبدالرضا رضوانی در نشست خبری ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: کارخانه مخابراتی ایران ITMC درحالی در دوره ای به دلیل عدم انطباق با تغییرات تکنولوژی دوره افول را طی کرد اما امروز به عنوان اولین و برترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی کشور محسوب می شود.
رضوانی با اشاره به در پیش گرفتن استراتژی جدید در عملکرد این کارخانه طی دو سال گذشته به سهم سهامداران حقیقی و حقوقی کارخانه مخابراتی ITMC اشاره و افزود: از سال۱۳۸۵ که این کارخانه در بورس پذیرفته شد ۱۴ هزار و ۸۰۰ سهامدار حقیقی و حقوقی دارد که این سهام داران در هفت ماه گذشته 220 درصد سود دریافت کرده اند.
وی افزود: همچنین ۳۵ درصد سهام این شرکت متعلق به سهام عدالت، ۱۱ درصد شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند و ۵۳ درصد هم سهام شناور است که سهام بازار بورس نیز شامل همین سهام شناور می‌شود.
رضوانی با بیان اینکه بدهی بانکی کارخانجات مخابراتی ITMC در سال های گذشته از جمله مشکلات عمده این مجموعه بوده است، از تعین تکلیف شدن بدهی های بانکی خبرداد و افزود: بزرگترین بدهی به بانک تجارت بود که در مزاکره با بانک بدهی 2 هزار و410 میلیارد ریالی را نزدیک به ۵۱۵ میلیارد ریال از سود بدهی به شرط خوش حسابی کاهش دادیم و نزدیک به ۳۹۰ میلیارد ریال از جرائم بدهی کاهش می‌یابد.
به گفته وی 60 میلیارد ریال از این بدهی به شکل نقدی تسویه شده و یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال آن نیز تقسیط شده است که به این ترتیب بدهی ITMC به بانک تجارت درحال حاضر به یک هزارو510میلیارد ریال کاهش داشته است.
مدیرعامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایرانITMC خاطرنشان دکرد: همچنین سال گذشته برای پرداخت بدهی این شرکت به بانک تجارت سه سال تنفس گرفتیم که تا اسفند 99 ادامه دارد و هفت سال نیز تقسط پلکانی تعیین شده است.
*درخواست بانک برای پرداخت بدهی براساس ارز
رضوانی با اشاره به تعیین تکلیف شدن بدهی از بانک صنعت و معدن در اواخر سال گذشته اظهار کرد: اما همچنان بدهی ما به بانک اقتصاد نوین متاسفانه هنوز تعیین تکلیف نشده است .
وی با اشاره به اینکه بدهی به بانک اقتصاد نوین در دو مرحله یک میلیارد و 409هزار یورو گشایش اعتبار اسنادی شده است؛ تصریح کرد: درحالی منشا ارز از منابع داخلی بانک بوده اما بانک می‌گوید بدهی شرکت بدهی ارزی است و باید ارز پرداخت کنید.
رضوانی ادامه داد: گفته های بانک اقتصاد نوین درحالی است که پرداخت بدهی با سود33 درصد تخلف محرز است و اگر بدهی شرکت به بانک اقتصاد نوین ریالی محاسبه شود زیر 10 میلیارد تومان است اما اگر ارزی محاسبه شود در واقع بانک کیسه 24 میلیارد تومانی برای بدهی کارخانه دوخته است.
مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران با بیان عدم تعیین تکلیف تنها بدهی این شرکت به بانک اقتصاد نوین گفت: همین موضوع سبب شده که برای شرکت بدهی غیرجاری ثبت شود و برای دریافت ضمانت‌نامه، تسهیلات و غیره با مشکل روبه‌رو شویم .
به گفته رضوانی درحالی امسال از سوی رهبر انقلاب سال رونق تولید نام گذاری شده است اما عملا ابزار تسهیل آن را نداریم و در شرایطی که بانک ها باید این ابزار را فراهم کنند اما نظام بانکی ریسک نمی کند و تمام ریسک به سمت شرکت ها است و این باعث رونق و افزایش تولید نمی شود.
*طراحی 4 محصول دانش بنیان شرکت ITMC
مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران در بخش دیگر صحبت هایش به برگزاری بزرگترین مناقصه کشور در زمینه پاور اشاره و افزود: قرارداد این مناقصه در مرحله مبادله قرار دارد و شرکت ITMC برخلاف کارشکنی برخی رقیبان برنده این مناقصه شد.
رضوانی افزود: در اواخر سال گذشته شرکت توانست ۴ محصول دانش بنیان را تولید و به عنوان بزرگترین شرکت تولیدی دانش بنیان در سطح کشور برگزیده شود.
به گفته وی با طراحی سامانه برنامه ریزی آبیاری هوشمند و هواشناسی ۳۵ درصد کاهش مصرف آب خواهیم داشت که این محصول با تولید انبوه در ۳ باغ در جهرم به صورت پایلوت نصب می شود که بیش از این در شیراز نیز استفاده شده است.
* احتمال افزایش شیفت کاری شرکت ITMC با قرارداد جدید
رضوانی درآمد کارخانجات مخابراتی ایران در سال گذشته را ۴۰ میلیارد تومان سالیانه بیان کرد و افزود: پروژه همراه اول معادل ۳ سال پروژه عملیاتی شرکت است که درحال حاضر ۸۳۰ میلیارد تومان درآمد از قرارداد همراه اول بوده است.
وی با اشاره به اینکه خط تولید شرکت درسال های گذشته بسیار کمرنگ بود و هیچ تولیدی نداشته است؛ ابراز می کند: امسال دوباره رونق به شرکت بازگشته ایم و از۶۵۰ نفر نیرویی که در مهر داشتیم الان نزدیک به ۷۰۰ نیرو داریم.
مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران خاطرنشان کرد: در پروژه همراه اول پیش بینی اشتغال ۲۳۰ نفر کردیم که نزدیک به ۴۰ نفر جذب شده اند که با این وجود شرکت که درحال حاضر در یک شیفت کار می کند و برنامه ریزی این است که به صورت دوشیفت ۱۲ ساعته کار کنیم و همچنین برنامه سه شیفت کاری مدنظر است.
رضوانی با اشاره به معیشت سخت کارکنان شرکت گفت:5/36درصد افزایش در سال را درحالی باید جبران کنیم که هزینه های نیرو انسانی افزایش یافته است و دولت باید مشوق هایی را برای بنگاه های تولیدی درنظر بگیرد.
* ایران خودرو فارس به تعهدات خود عمل نکرد
رضوانی در خصوص زمینی که آورده شرکت ITMC به ایران خودرو فارس گفت: این زمین با قرار داد سه خط تولید بوده که فقط یک خط مونتاژ بدون اتاق رنگ و... است و در این قرارداد ایران خودرو به تفاهم نامه اش عمل نکرد و آورده ای در آنجا ندارد.
وی یادآورشد: همچنین در پروژه های زیرساخت حضور پیدا کردیم و امید است در قرارجدید بتوانیم ۸ استان را پشتیبانی کنیم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

صف کشی اصولگرایان بر ...

«افسانه» از لیست‌های احتمالی برای ...

پاک فطرت و اعتمادی ب ...

رئیس کمیته حقیقت یاب سیل شورای شهر شیراز تایید کرد ...

اجرای طرح تشویقی برا ...

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: براساس طرح&z ...

کلاس‌های دانشگاه پیا ...

رییس دانشگاه پیام نور استان فارس اعلام کرد: با توج ...

آغاز بلیت‌فروشی از ه ...

نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر شیراز از 13 تا 22 ب ...

قیمت های نجومی مسکن ...

گزارش«افسانه» از بازار بدون قاعده و قا ...

شناسایی دهمین مورد ک ...

 به گفته یک منبع آگاه دهمین مورد کرونا مثبت د ...

کلیه مراکز سیاحتی، ز ...

فعالیت بازار و اصناف محدود شد/ کلیه مراکز سیاحتی، ...

مصرف دخانیات در بین ...

گزارش«افسانه» از علل سوق پیدا کردن جوا ...

نامزد دوازدهمین دوره ...

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ...

نظرات