مظنون دستگیر شده اعتراف نکرد

    
تعداد بازدید: 6088
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :

مظون دستگیر شده اعتراف نکرد
پرونده آتش سوزی طاووس دروازه قرآن بسته نشد

*در حادثه آتش سوزی طاووس یک مظنون دستگیر شده و هنوز نتیجه ای اعلام نشده است
*با بازبینی دوربین های کنترل ترافیک؛ آتش سوزی طاووس با هماهنگی و همکاری ۲ نفر صورت گرفته است
*کمتر از نیمی از طاووس در آتش سوزی سوخته بود که با هزینه کمتر از نیمی از هزینه ساخت بازسازی و ترمیم شد
مریم مرادی: طاووس نیمه سوخته دروازه قرآن با گذشت ۱۵ روز از حادثه آتش سوزی ترمیم و به عنوان نماد شهر شیراز، مجدد در محل دروازه قرآن قرار گرفت.
گرچه وقوع سیل در محل دروازه قرآن نتوانست طاووس تازه از راه رسیده را از پای درآورد اما با گذشت ۱۰ روز از حادثه سیل، توسط فردی به آتش کشیده شد.
این اقدام توسط فردی انجام شد که همزمان با آتش زدن طاووس از خود فیلم گرفته و در فضای مجازی نیز منتشر کرده بود.

با این حال و با بازسازی سریع طاووسی که به عنوان نماد شیراز شناخته می شد، همچنان ابهاماتی درخصوص انگیزه فرد یا افراد آتش زننده در اذهان عمومی باقی مانده است.
گرچه از همان ابتدا صحبت هایی از انگیزه فرد برای آتش زدن طاووس بر سرزبان ها افتاد که به دلیل از دست دادن یکی از بستگانش در سیل اخیر اقدام به این کار کرده است که هیچکدام از این موارد تایید نشده است.
بیش از این شهردار منطقه سه شیراز اعلام کرد که آتش سوزی که منجر به سوختن تندیس طاووس مستقر در دروازه قرآن این شهر شد، عمدی بوده است و در آن شکی نیست.
*بازبینی طراحی و اجرای نقشه آتش زدن طاووس در دوربین های نظارتی
در وهله اول دوربین های کنترل ترافیک ثبت کننده حادثه آتش سوزی طاووس بود و آنطور که رئیس مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز به "افسانه" می گوید: حادثه آتش سوزی طاووس در واقع تقریبا نیمه های شب تاریخ پانزدهم فروردین ماه تفاق افتاد که با رصد دوربین های کنترل ترافیک دروازه قرآن که به صورت دو جهته نصب شده نشان داد که دو نفر با هماهنگی هم برای اقدام به آتش سوزی به سمت طاووس می‌رفتند و اقدام خود را برای زمان فرار برنامه‌ریزی می‌کردند.
به گفته محمد علی علویان مهر براساس دوربین هایی که رصد شد؛ ساعت ۲۳ و ۵۷ دقیقه شامگاه ۱۵ فروردین دو نفر برای آتش سوزی تمرین می کردند و تقریبا سه دقیقه بامداد ۱۶ فروردین یعنی پنج دقیقه بعد از این که برای فرار کردن تمرین می کردند یک نفر روی کمر طاووس می رود در تاریخ شانزدهم فروردین آتش سوزی را انجام می‌دهد.
*آتش سوزی طاوووس با هماهنگی ۲ نفر بوده است
علویان مهر خاطرنشان می کند: آنچه در دوربین ها رصد این اقدام با هماهنگی ۲ نفر بود که ظرف ۵ دقیقه این اقدام را انجام و یک نفر روی کمر طاووس می رود بعد از آتش زدن از سمت مخالف هتل شیراز شروع به فرار کردن می کنند.
وی ادامه می دهد: یک ساعت پس از این اقدام نیروهای امدادی می رسند و آتش را خاموش می کنند.
علویان مهر در خصوص هویت افراد آتش زننده طاووس می گوید: چهره افراد مشخص نیست اما اینکه چه لباسی دارند به طور کلی مشخص است و از آنجا که دوربین ها از فاصله ۸ تا ۹ متری از سطح زمین هستند نمی توان چهره شناسایی کرد و بیشتر دوربین های ترافیکی هستند.
این کلیات حادثه آتش سوزی طاووس است که با بررسی دوربین های کنترل ترافیک به دست آمده است.
*یک نفر مظنون دستگیر شده اما تاکنون اعتراف نکرده است
اما پلیس فارس اعلام کرد که کمتر از 24 ساعت فردی را که اقدام به آتش زدن طاووس کرده بود در نزدیکی پارک کوهپایه دستگیر کرد.
آنطور که معاون اجتماعی نیروی انتظامی فارس به «افسانه» می گوید: در رابطه با این حادثه یک مظنون دستگیر شده است و هنوز نتیجه ای اعلام نشده است.
"این درحالی است که بازبینی دوربین های کنترل ترافیک نشان داده است که این اقدام با هماهنگی و همکاری ۲ نفر بوده است".
به گفته سرهنگ کاووس محمدی اینکه این حادثه از سوی فرد به صورت عمدی یا غیر عمدی بوده است، هنوز توسط فردی که به عنوان متهم دستگیر شده اعترافی به این موضوع نکرده است.
به گفته وی با این وجود دلایل و مدارک علیه فردی که طاووس را آتش زده وجود دارد و باید منتظر بود تا این روند در مراجع قضایی پیگیری و نتیجه نهایی اعلام شود.
* طاووس نیمه سوخته ترمیم شد
اما وضع طاووس نیمه سوخته موضوعی است که سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز در خصوص آن به «افسانه» می گوید: با وقوع حادثه آتش سوزی از همان ابتدا کارگاهی برای ترمیم طاووس نیمه سوخته در محل تاسیس شد و نیروهایی برای ترمیم مشغول بازسازی و ترمیم شدند.
شهزاد رونق زاده می افزاید: کمتر از نیمی از طاووس در آتش سوزی سوخته بود که به شکل قبلی به صورت کامل بازسازی شد.
وی با بیان اینکه طاووس کاملا نسوخته نبود؛ خاطرنشان می کند: اما به صورت کامل مرمت و بازسازی می شود و هزینه آن کمتر از نیمی از هزینه ساخت کامل طاووس است.
رونق زاده درباره زمان نهایی بازسازی طاووس می گوید: با توجه به اینکه نیروهای مرمت کار مشغول ترمیم بودند کار ترمیم و تکمیل طاووس تا اوخر هفته گذشته تکمیل شد.
با پیگیری های افسانه برای اطلاع از آخرین وضعیت فرد یا افرادی که طاووس را آتش زده اند مراجع قضایی استان از طریق روابط عمومی اعلام کردند که نتیجه این پرونده به زودی با حضور خبرنگاران اعلام می شود.

 کد گزارش: ۱۲۰۵

به قلم: مریم مرادی

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

آمار کرونا در فارس ...

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۱ ...

افزایش مبتلایان کرون ...

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۷ ...

شيراز دومين شهر گران ...

* متاسفانه هیج اقدام موثری در رابطه با طرح اقدام م ...

رئیس‌ کل دادگستری فا ...

رئیس‌ کل دادگستری استان فارس گفت: تاکنون هیچ ...

تردد‌های غیرضروری در ...

تردد‌های غیرضروری در شهر‌های استان فارس ...

تاکنون فقط 25 درصد ظ ...

ظرفیت هتل های استان در نیمه نخست اردیبهشت ماه در ش ...

هافبک تیم فوتبال فجر ...

هافبک گلزن تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز با بیان ...

مسمومیت ۷۱۸ نفر با ا ...

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌ها ...

نظرات