وزیر علوم:قرار نيست دانشگاه پيام نور تعطيل شود

    
تعداد بازدید: 5780
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :

وزير علوم، تحقيقات و فناوري تصريح كرد: قرار نيست دانشگاه پيام نور تعطيل شود بلكه يك تكليف جدي براي آن تعريف شده است و اين دانشگاه بايد كل فضاي آموزش مجازي را به عهده بگيرد .

دكتر منصور غلامي بعدازظهر دوشنبه ٢ ارديبهشت در نشست با رؤساي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي استان تاكيد كرد كه مركز رشد دانشگاه پيام نور براي مداخله در خدمات رساني فناوري و اشتغال ايجاد شود .

وي همچنين به ساماندهي طرح آمايش هم اشاره و با بيان اينكه اين موضوع به خوبي اطلاع رساني نشده است، در توجيه چرايي اين گفته خاطرنشان كرد: طرح نهايي آمايش جهت اجرا مشخص نشده و تنها پيشنويس آن آماده شده است .

وزير علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينكه نشستي براي توجيه اين طرح برگزار خواهد شد چرا كه نياز به بررسي بيشتري در طرح آمايش داريم، گفت: تلاش مي‌كنيم افكار عمومي را تا نهايي شدن اين موضوع حساس نكنيم .

غلامي با تصريح بر اينكه موظف به ساماندهي آموزش عالي كشور، جلوگيري از موازي كاري و هم افزايي در ارائه خدمات هستيم، گفت: طرح آمايش در شوراهاي ستادي ذيل انقلاب فرهنگي نيز مطرح شده است .

وي با تاكيد بر اينكه طرح آمايش نهايي به ضرر هيچ يك از اركان دانشگاه نخواهد بود، افزود: تلاش خواهيم كرد تا  منافع مراكز آموزش عالي هم ديده شود و هم افزايش يابد .

وزير علوم، تحقيقات و فناوري تاكيد كرد كه در طرح موضوع آمايش و پاسخگويي به سوالات اصل، وجاهت و ضرورت آن زير سئوال نرود .

غلامي در بخشي از سخنانش با اشاره به فعاليت بيش از يكهزار و ٨٠٠ مركز آموزش عالي در كشور بدون مراكز دانشگاه آزاد، گفت: هيچ فشاري پشت سر مراكز آموزش عالي به جز علمي كاربردي‌هاي وابسته به مراكز دولتي وجود ندارد .

وي با تاكيد بر اينكه بايد وجه حقوقي تفاهم نامه‌ها در هر زماني رعايت شود، خواستار ورود دانشگاه‌ها بدون انتظار از دعوت مستقيم از آنها در مسائل مختلف كشور شد .

وزير علوم، تحقيقات و فناوري همچنين خواستار ورود و بررسي ميداني بحران‌هاي طبيعي توسط دانشگاه‌ها شد و تاكيد كرد كه اساتيد از قالب سنتي كلاس‌هاي درس خارج شوند .

غلامي با بيان اينكه معتقدم كه گروهها بخش‌هاي اصلي و اصيل دانشگاه هستند، گفت: دوره حضور ثابت اساتيد در كلاس‌ها تمام شده است .

وي به فرصت‌هاي مطالعاتي اساتيد جديد‌الاستخدام هم اشاره و خاطرنشان كرد: اين مهم در خارج از مرزها ضوابطي دارد كه نمي‌توانيم آن را تضمين كنيم .

وزير علوم، تحقيقات و فناوري ادامه داد: بايد كاركنان شاغل بخش‌هاي مختلف اجتماع را با همراهي بخش خصوصي تقويت كنيم كه لازمه اين مهم آينده پژوهي، اصلاح مسيرهاي انحرافي و هدف‌گذاري است .

غلامي ابراز اميدواري كرد كه خروجي اين نشست و سفر به استان فارس و شهر شيراز منجر به همفكري و بهره‌گيري بيشتر از ظرفيت مراكز آموزش عالي شود .

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

اپلیکیشن فراوکلا " س ...

دسترسی به وکیل و دریافت مشاوره حقوقی بیش از عقد هر ...

رفع کمبود دارویی بیم ...

رفع کمبودهای دارویی بیماران تالاسمی استان فارس در ...

صدور ۲ پروانه فعالیت ...

 طی سال گذشته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگ ...

مراسم گلریزان در لار ...

جشن گلریزان برای آزادی ۳۰ زندانی جرائم غیرعمد درلا ...

نخستین پیروزی تیم فو ...

تیم فوتبال بانوان زاگرس شیراز که در نیم فصل نخست ب ...

علم و فناوری پیشران ...

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام ...

تفاهم نامه همکاری‌ها ...

روسای جهاددانشگاهی و موسسه استنادی و پایش علم و فن ...

دولت به اشتغال و هزی ...

گزارش «افسانه» از مشکلات و خواسته&zwnj ...

گردشگری در چشم‌انداز ...

گزارش «افسانه» از تاثیرات بازگشایی اما ...

نظرات