شهرداری شیراز طرح سامان دهی باغات قصردشت را بازنگری می کند

    
تعداد بازدید: 6299
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :

شورای اسلامی شهر شیراز، با لایحه بازنگری طرح ساماندهی باغ‌های قصردشت موافقت و شهرداری را موظف کرد که ظرف مدت دو هفته طرح بازنگری شده را برای بررسی به صحن علنی ارائه دهد.

اعضای شورای شهر شیراز در هشتادمین جلسه علنی که عصر چهارشنبه ٢٨ فروردين برگزار شد، با لایحه پیشنهادی شهرداری در خصوص بازنگری طرح ساماندهی باغ‌های قصردشت موافقت کرد.

شهردار شیراز در این خصوص گفت: طرح ساماندهی باغ‌های قصردشت، پاسخگوی نیاز امروز، یعنی حفظ باغ‌ها نیست. حیدر اسکندرپور گفت: از شورا خواسته‌ايم تا اجازه دهند اين طرح مورد بازنگري قرار گيرد و آسيب‌هاي طرح كنوني شناسايي و براي رفع آنها اقدام شود .  شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در اين راستا دفترچه‌اي حاوي مستندات و آسيب‌هاي شناسايي شده به عنوان پيوست در كنار اين لايحه در اختيار شوراييان قرار داد تا ضمن تنوير افكار عمومي ضرورت بازنگري نيز مورد توجه قرار گيرد . 

براساس مصوبه شورا مقرر شد شهرداري اين كلانشهر ظرف مدت دو هفته بازنگري طرح ساماندهي باغ‌هاي قصردشت را به شورا ارائه دهد تا بعد از بررسی و تصویب، به مراجع قانونی ارائه شود.

همچنین شهرداری شیراز موظف شد موارد ارسالی به کمیسیون ماده 5 را در سامانه شفافیت شهرداری شیراز منتشر کند. 

در هشتادمین جلسه علنی طرح جمعی از اعضای شورای شهر شیراز مبنی بر انتشار اطلاعات موارد کمیسیون ماده شهرداری شیراز در سامانه شفافیت با قید یک فوریت به کمیسیون شهرسازی و معماری این شورا ارجاع شد. 

بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات آن از جمله هرگونه تغییر کاربری اراضی از جمله وظائف کمیسیون ماده ۵ شورای عالی شهرسازی به ریاست استاندار هر استان است. 

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با یک فوریت لایحه شهرداری شیراز مبنی بر مساعدت مالی و تجهیزاتی به مناطق سیل‌زده موافقت کردند. 

این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون های برنامه و بودجه و کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ارجاع شد. كند و پس از تصويب در صحن علني برای تصويب نهايي به مراجع قانوني ارجاع داده شد . 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

تمدید طرح فاصله گذار ...

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری ...

ایده های خود را به ک ...

دبیر اجرایی رویداد استارتاپی هوشمند سازی در صنعت:ا ...

شادی با شناسنامه ایر ...

 گزارش«افسانه» از اعطای تابعیت به ...

استقلال كانون وكلا ا ...

*مشکلات ما چه در امر قانون، چه قانون‌گذاری و ...

حضور پرسپولیس در تور ...

باشگاه فجر سپاسی قصد دارد پیش از شروع فصل جدید تور ...

مدیرکل ورزش و جوانان ...

مدیرکل ورزش و جوانان فارس اعلام کرد:حضور ورزشکاران ...

گزارش «افسانه» از دو ...

گزارش «افسانه» از دومین رو همايش ملى ف ...

بیشترین مطالبات گاز ...

مدیرعامل شرکت گاز فارس:بیشترین مطالبات گاز استان م ...

کرونا مستاجران را حا ...

گزارش«افسانه» ‌از شیب تند اج ...

نظرات